• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • sunflower30

yennie84 skrev 2008-10-11 21:46:38 följande:

Faaaaaaan hade anmngivning idag och det har gått åt pipan sitter här och proppar i mig 10 st mercibitar VARFÖR???? Jag kan inte låta bli
    Namngivning, vad mysigt! Vill du berätta lite va ni gjorde? Vi funderar på att ha en oxo men alla vet ju va hon heter redan lixom... Fast det vet folk oftast innan ett dop med. Aja. Att du proppat i dig 10 chokladbitar, ja det var kanske inte så smart. Kanske var du sugen, eller mer troligt så var det av gammal vana. We all have those days. Tänk inte mer på det. Stoppa undan asken nu så det inte blir 10 till :)
  • yennie84

Hje hej, på vår namngivning började vi med att alla fick välkomstdrink, hälsa alla välkomna, lyssna på en trubadur "Det gåtfulla folket" sen åt vi....sen hade vi ett quiz om Julia och sen själva namngivningen. Jag sjöng en egenkomponerad sång fadderbrevet lästes upp, en fadder höll tal och en annan fadder talade om vad namnen betyder. Sen blev det tårta och svaren till quizen lästes upp. Sen spalade trubadúren en sång Turistens klagan och medan vi öppnade paket så spelade trubaduren lite önskesånger. Allt som allt en underbar dag!!!

Idag blev det "bara" 2 chokladbitar ingen tårta eller nått sånt som vi har i kylen....ganska okej ändå =) Imorgon däremot MÅSTE jag träna...känner mig väldigt slapp nu

• sunflower30

OCH SÅ EN TITT PÅ STATISTIKEN SÅ HÄR LÅNGT: (från "VVs viktras")

Total viktminskning 13 personer: 52 KG!!!
    Genomsnittlig viktminskning: 0.75 KG per person per vecka

Ja, vissa veckor går man ned mer än en annan, somliga går ned snabbare än andra osv men det går nedåt för samtliga och DET är ju hela poängen :)

Sen är det intressant att enl VV ligger den genomsnittliga viktminskningen på mellan 0.5 och 1.0 kg per vecka... YEP :)

• Miss Jay

Ja det vart minus iaf -0,4kg och det är jag nöjd med, med tanke på att det känns som att veckan vart lite sisådär.

• ÅsaJo79

Säger bara KATASTROFF.. denna helgen har varit KATASTROFF... kommer missa vägningen denna veckan =( men ska skärpa mig som ini för vill inte ha gått upp igen när jag kommer dit om 1½ vecka!!
    känner bara att motovationen är nolll HJÄLP!!!

• sunflower30

ÅsaJo79 skrev 2008-10-12 19:35:54 följande:

Säger bara KATASTROFF.. denna helgen har varit KATASTROFF... kommer missa vägningen denna veckan =( men ska skärpa mig som ini för vill inte ha gått upp igen när jag kommer dit om 1½ vecka!!känner bara att motovationen är nolll HJÄLP!!!
    Tänk "jag vill gå ned till nästa vecka". (hjärnan fattar inte ordet "inte"). Planera vad du ska äta, om inte för hela veckan eller nästa dag så iaf nåra timmar innan värsta hungern sätter in. Så slipper du slänga i dig nåt helt oplanerat. Har du nån motion inplanerad? Annars, en 30 min promenad e bättre än 30 min framför TVn :) Lycka till!
  • ÅsaJo79

tack sunflower för dem orden =) ska försöka ta mig det till mig.. har varit förkyld nu i två veckor o dras ff med hosta men ska träna på torsdag hade jag tänkt... är annars ute o går var dag =)

• MariaK
    sunflower30 skrev 2008-10-12 19:17:48 följande:
    OCH SÅ EN TITT PÅ STATISTIKEN SÅ HÄR LÅNGT: (från "VVs viktras") Total viktminskning 13 personer: 52 KG!!! Genomsnittlig viktminskning: 0.75 KG per person per vecka Ja, vissa veckor går man ned mer än en annan, somliga går ned snabbare än andra osv men det går nedåt för samtliga och DET är ju hela poängen :) Sen är det intressant att enl VV ligger den genomsnittliga viktminskningen på mellan 0.5 och 1.0 kg per vecka... YEP :)
    wow va kul o se!!!!!
    Jag hade inte gått ner så mycket förra veckan men hade montan o det gör endel på mig!!!! Tjuvvägde mig ida o låg bra till Nu är den slut tror jag.......

Jag tycker med att det börjar bli lite motigt vissa dagar nu......börjar väl o komma in i den farliga fasen när man inte orkar skriva upp allt o planera.......
    Men än så länge kör jag på o det planerar jag o göra tills jag har nått mitt mål banne mig!!!!!!!!
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • yennie84

Härligt att se, ja helgen har ju gått käpprätt åt skogen men nu e d nya tag en ny vecka jag hoppa vägning på torsdag men väger mig first thing på måndag istället! Jag kan ju inte tjuvväga mig, vet inte om det är bra eller dåligt...

Svar på tråden Viktväktarna!