• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Caribe

Apropå mysbyxor, jag har alltid tyckt att det har varit mysigt att ha några mjuka mys byxor och skön tröja på mig när jag kommer hem och sköna tofflor till det.

Men min man när jag träffade honom ägde ej myskläder, ej morgonrock och ej tofflor!
    På vår första jul tillsammans så köpte jag dessa saker till honom och efter det blev han som förbytt, numera när han kommer hem tar han av sig skorna och sen springer han raka vägen till mysbyxorna och tofflorna nu skulle han dö om han var tvungen att gå omkring i jeans och strumplästen hemma

Det är nog lite ovanligt att alltid ha klänning eller kjol, men märk väl att jag har tuffa lite kortare klänningar/tunnikor och inte några tant kläder

• Agronom

Jag har jeans med toppar, höga stövlar alt pumps/ballerinas (om vädret tillåter), klänningar/kjolar med leggings, långtröjor med finbyxor, kavaj till jeans etc. Är väldigt klädintresserad och tycker det är kul att klä upp sig...Har kanske att göra med att jag när jag gör kontroller sjavar runt i gummistövlar,jeans och stor jacka

• Caribe

Aggis - leggings var ordet jag letade efter inte tights, jag brukar alltså oxå ha leggings och klänning/kjol! Även jag är väldigt modeintresserad och tycker det är viktigt att känna mig snyggt klädd (det hjälper upp den allmänna misären liksom) jag gillar verkligen modet som är nu med sköna sjalar och mysiga stickade tröjor och speciellt figurnära stickade långa tröjor som finns nu som man kan ha med leggings och stövlar

• xena

He, he jag tror det är tur att jag bor en bit bort så jag inte har kunnat avslöja mitt rätta jag på någon träff . Efter jobbet är det mysbyxor som gäller och tofflor. Kan gå länge i morgonrock på morgonen. När jag är ute med hundarna är det typ Fjällrävenbrallor eller träningsbyxor som gäller. De gånger jag visar mig på stan är det jeans och tröja eller topp som gäller. Ska jag på fest har jag gärna kjol beroende på typ av fest. Tror jag har skrivit det förr, men antal skor jag ägen kan man med lätthet räkna på två händer. Hatar shoppa kläder då jag aldrig hittar något. De gånger jag är på humör och hittar, ja då köper jag "allt" som passar. Problemet för min del är att jag har rätt smal midja men desto fetare lår och rumpa . Hade jag haft råd skulle jag utan tvekan anställt någon som shoppade åt mig, så trist tycker jag att det är. Med kläder i allafall .

• Caribe

xena inte är det tur att du bor långt bort, ditt rätta jag sitter ju inte kläderna och även om jag är intresserad av kläder så bryr jag mig inte alls om ifall min vän går bredvid mig i fjällräven så ytlig är jag inte

• Maskros67

Hej tjejer!

Hihi, min klädstil går nog mer åt Xena-hållet
    Här på kontoret är det jeans, tröja, eller topp o sandaler som gäller. Här skulle de nog verkligen hoppa högt om jag kom i kjol eller klänning
    Det är mest damerna över 50 som klär sig så här.

Caribe: oj va jobbigt med sån träningsvärk. !

Kram!

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • xena

Caribe, nää jag tror inte du är så ytlig heller men man skulle ju verkligen känna sig bondig. Tur att Maskros har samma klädstil då . Mina kompisar är alltid så snyggt klädda och jag känner mig som en lurk . Fast på krogen är det mig karlarna flirtar med så vette katten om det inte är det som går hem . Eller så är det min otroliga charm .

• Caribe

Ärsch charmen sitter ju inte i kläderna så jag förstår mkt väl att du går hem hos Karlarna xena och du med maskros! Och jag anser mig charmig nog att kunna charma vilken karl som helst iklädd Fjällräven från topp till tå

• xena

Så här har min kläddag sett ut:

8-10 Morgonrock, frukost, surfning, bädda, tvätta osv
    10-11 Långkalsingar, träningsbrallor, tröja, jacka, mössa, vantar; -6 grader ute o hundprom
    11-12 Långkallingar o tröja, lunch
    12-14 Jeans, tröja, jacka, vantar, var en sväng på stan köpte hundmat som jag aldrig gjorde igår
    14-18 Ridbyxor och stallkläder, var och red och gick ut med hundarna direkt efter stallet
    18- sitter nu i mysbyxor, t-shirt, och Foppatofflor

Glamorfaktorn är inte hög . Men attans nästa helg då ska jag på fest, sk.blåljusfest med brandmän, Poliser, ambulanspersonal, och sjukvårdspersonal från akut, operation osv. Och då ska jag ha min superläckra svarta klänning som jag köpte för ett par veckor sedan. Den kostande 1400:-. Kan säga att jag ALDRIG har köpt ett så dyrt plagg, om man bortser från ytterkläder och så...Ska försöka ta ett foto då så ni får se, och ett i min gula morgonrock oxå

Svar på tråden VIHPS VIII