• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Agronom
    Infan: Klockrent!!!

Var på dagismöte häromkvällen och hamnade brevid två kvinnor (en mamma och en pedagog av äldre generationen) och vi kom in på att vi skulle få barn tätt. Jag berättade att vi haft svårare att bli gravida med Ella och därför inte vågat vänta på at försöka med ett syskon. DÅ säger pedagogen: Ja men du måste ju tänka på att slappna av. ALla som adopterar blir ju gravida efter det när de inte längre tänker på att bli gravida...." Sedan säger den andra mamman: "Det finns ett idiot-säkert sätt att bli gravid på. Du tar tempen varje dag och vid äl så stiger tempen och då har ni sex...." HELT DUMMA I HUVUDET BÄGGE TVÅ!!!!!!!!!!!! Jag har nog aldrig blivit så förbannad så fort!!! Läste lusen av båda och gick därefter bort till några andra mammor.
  • Maxie

Heja Aggis!!!! Mycket bra gjort. Vilka idioter det finns, helt otroligt!

• Sommar prinsessan

Oj ingen här än?
    Skulle bara kika in å se hur ni haft det i helgen.
    Kram

• Caribe

Här var det tyst och lugnt?

Hoppas helgen varit bra!

Maxie - ser att lilla V har slagit sig, måste in och läsa hos er vad som har hänt!? Hoppas han mår bra nu! Kram

Aggis - bra att du läser lusen av ignoranta mammor fler som du det hjälper

Sessan fortfarande frid och fröjd?

Kram Kram

• Maxie

Caribe: tack tack! Nu är han bra igen. Men sittdelen på vagnen lossnade ur chassit, maken hade inte klickat i det ordentligt. Så sittdel med pojke rasade ner i asfalten varvid pojken fick lite skador i munnen. Inte roligt alls. Men som sagt, nu är han ok.

• Caribe

Maxie - huvva vad otäckt, men tur att han har hämtat sig ordentligt iallafall!
    Jag antar att maken fick vet att han levde oxå ?

• Maxie

Vi har båda mått hemskt dåligt av det hela. Att barn skadar sig vet man ju men det ska ju helst inte bero på föräldrarna... Vi får väl se vad tandläkaren säger om ett par veckor när vi ska på åb. Och sen när de permanenta tänderna kommer lär det väl visa sig om anlagen skadats.

• Maxie

Ska också säga, jag skällde inte på honom, jag hade ju också ansvar och borde ha provlyft i vagnen innan jag satte i V.

• Caribe

Maxie - det var klokt resonerat om skuldfrågan! Klart man mår dåligt det är ju såklart jätte hemskt att indirekt orsaka att ens barn gör illa sig men det är ju tyvärr sånt som händer. Hoppas tandläkaren kan lugna er beträffande tandanlagen!

• Maxie

Caribe: vi kan ju säga att om maken INTE hade sett sin del i det hela hade jag nog hjälpt honom på traven...

Svar på tråden VIHPS VIII