• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Maskros67

Oj Infan! Jag sitter här o dreglar! Tror aldrig jag har ätit trattkantareller till fisk dock, men det blir säkert jättegott Räcka ut tungan

Jag har matlåda från helgen med klyftpotatis o fläskfilé under gorgonzolatäcke m sockerärtor, serranoskinka, champinjoner o persilja, o grädde. Mumsigt!
    Vägen till mannens hjärta går ju genom magen o jag har nog misskött den lite hittills
    Det uppskattades iaf.

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Caribe

Mums infan vad gott det där lät

Ananaspajen har vi ju pratat om tidigare det är även en av mina favoriter

Ugnsbakade rödbetor med feta och honung är ju supergott men till laxen så passar kanske sparris och sockerärtor bättre?

• Caribe

Jag håller på att döööör här.... älskar gorgonzola.... ni gör det inte lätt för mig

Äter morotssoppa och kålrotssallad..... suck

• Agronom

Åh vad gott Infan!

Finns ju olika former av vegeteriansim:

Ovovegeterian: Äter inte fågel eller kött men fisk (eller så är det tvärtom )
    Laktovegetarian: Äter inte mjölk eller kött
    Vegan: Äter inget animaliskt alls

• infan

Maskros: oj vilken god matlåda!!! Trattkantareller och lax är faktiskt otroligt gott tillsammans. Låter kanske lite märkligt, men testa!

Caribe: ja, jag var tveksam med rödbetorna men nu skippar jag dem helt. Tack! Morotssoppa och kålrotssallad kanske inte är det hottaste - men rackarns vad bra du är på att fixa nyttig mat! Tänk på det!

• infan

Aggis: ja jag vet. Men ofta säjer folk bara vegetarian tycker jag och då är det fasiken inte lätt! -)

• xena

Mums va hungrig man blir när man tittar in här! Massa smaskens ni listar upp!

Vet ni vad, vi har bokat en resa till Thailand!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den 2/2 åker vi till Bangkok. Därefter vet vi inte när, var och hur vi sak resa ännu, men vi har tänk oss östkusten. Ko Chang bl.a. Åhhh det ska bli så roligt och skönt! Annars har helgen bestått av jobb, i trafikolyckornas tecken. Har varit halkigt här.

Maskros, Larz Kristerz var ju stört sköna! Snacka om att de kommer få spelningar nu.

• Maskros67

Caribe: ja, det vart gorgonzola över så R o jag käkade ost o kex igår. Mummmms!
    Tycker du är superduktig med din diet, jag skulle ALDRIG, o det menar jag verkligen, klara det. Därför jag måste röra mig en massa istället

Xena: åh, ska ni åka igen??? Tycker jämt ni är ute o far
    Larz-Kristerz är kanon, har dansat till dem flera gånger. Men det lär bli svårt för dem att hålla sig kvar, tycker de har ett underligt system för den där tävlingen. Hade väl varit mer rättvist om två gått vidare från varje omgång o sen mötts i nån stor final, nu blir det ju en fördel att vara med så sent som möjligt i programmet

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • tickan

Infinitive: Jag bjöd på fjällöring och trattkantareller i lördags! Underbart gott. Din meny låter super!

• xena

Maskros, joo det stämmer, vi är jämt ute och reser . Det blir 1 år sedan. Men har man väntat i 30 år med att åka utomlands har man ju lite att ta igen . Sedan så renoverar vi ju inte eller håller på med ivf, eller så. Sedan jobbar både jag och maken extra så ofta vi kan för att ha råd. För höga löner, det har vi inte...Visst är det märkligt system i dansbandstävlingen, blir ju ingen riktig prestige att vinna då.

Natti natti alla

Svar på tråden VIHPS VIII