• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Maskros67

Usch Lilja, det låter ju inte bra. Går det inte att göra nåt åt den?

Jag har fått akupunktur, men tycker inte det blir ett dugg bättre om jag ska vara ärlig.
    Men sjukgymnasten sa att prognosen var god, men att det hade varit bra om jag kunnat vila helt. Visst, det är ju jätte-lätt med ett sånt jobb. Hemma försöker jag bara lyfta tunga saker med vänster, men ska man ha ut två vattenhinkar i hagen på morron så tar man ju förstås en i varje hand i stället för att gå två gånger, går liksom av bara farten.

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • lilja71

Jag har inte ork och tid att engagera mig i en ond axel...jag har ju haft fullt upp att fixa i ordning "underlivet" *hahahahahahah*
    Nä, skämt åsidor, jag har varit på massage och försökt jobba mindre med musen och sånt men det hjälper bara temporärt. I somras när jag var sjukskriven så blev axeln också bra men det tog bara EN vecka från att jag började jobba så hade jag ont igen. Skittråkigt!!

• Mirren

Lilja! (Det blev lite roligt med en kombination av kommentarer om fixning av underliv och musanvändande - men det är jag för blyg att påpeka Generad) Skämt å sido, jag har samma problem med axel som du och dessutom ont i en handled. Jag har fått en "mouse trap" som är ett slags tangentbord med inbygd mus, som fungerar bra. Kan tipsa om det ifall du inte prövat.

• lilja71

Tack mirren! Jag tyckte faktiskt också att jag var lite vitsig där om "musen" hehe.
    Jag har till och med försökt att bara använda kortkommandon på datorn för att inte använda musen. Jag har bärbar PC så nu använder jag bara den lilla röda "pluppen" i tangentbordet när jag måste använda mus men det gör inte så stor skillnad tycker jag. tror att jag sitter fel och på något sätt stödjer mig på armen så att axeln blir påverkad. Men det är jäkligt svårt att tänka på hur man sitter, så fort jag blir "inne" i jobbet så sjunker jag ihop som en hösäck!

• Ma Lu

Hej Ler stort åt Sessans detaljerade session Bakifrån *antecknar*, kudde under rumpan *check*, sesamfrön... "Sånt där skräp på brödet" säger maken Häftigt!

Sen är jag visst på snuskhumör idag för jag kan inte låta bli att fnissa åt att Lilja "har fullt upp att fixa i ordning "underlivet" och i nästa mening säger hon att hon "försökt jobba mindre med musen men det hjälper bara temporärt" Höhöhöööö... Så kul man kan ha detGenerad Förlåt Lilja SKämt åsido så ska du kanske satsa på något liknande som Mirren. Min man har sammalunda och han kör numera alltid musen med vänterhand (DATORmusen ) - vilket naturligtvis leder till att jag itne orkar flytta över den till höger sida utan sitter med armarna korsade

Maskros: 43 armhävningar!!! Jisses...

Infan: Määäääh! Fick du någon Trombyl? Det kan väl typ inte vara "för sent" att börja med det vid bim typ som du är (jaja, lite efter då...)! Visst är det så att Trombyl är kärlvidgande och sen kan man få Fragmin som är blodförtunnande? Blodförtunnande är ju också Albyl etc? Ska du itne peta in lite barnAlbyl iaf?

Sakanr er tjejer! Därav trådkapningen nu igen (ja, MIrren är väl mer här "på riktigt" då de ska göra FET )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • lilja71

Ni är så välkomna båda två! (malu och mirren!)

Jag tar inte alls illa upp om skämten om mitt underliv och musarm tvärtom...jag har ju så sjuk humor!

• Mirren

Lilja! Tack, tack!

Fast jag vet inte om jag någonsin lämnat VIHPS. Känner mig fortfarande väldigt mycket ofrivilligt barnlös på många sätt. Har svårt att låta bli att berätta hur oerhört stolt och tacksam jag är - men det känns som att många tycker att man ska hålla tyst med att man haft svårigheter och fått hjälp. Samtidigt är jag ju inte så dum att jag inte förstår att man inte på något sätt kan jämföra våra situationer - jag funderar på ett syskon vilket är ren lyx i sammanhanget. Själv hoppas jag förstås att vi snart kan avskaffa VIHSP helt. Det känns som att vi är på god väg nu när det händer så mycket bra saker på tråden!

• Maxie

Åh, kikar in här och vad får jag se? Käraste käraste infan! Fina vännen, vad glad jag blir!!! Det är ju helt fantastiskt!

Och vad spännande sessan hade att berätta!

Kram tjejer!

• Sommar prinsessan

HAHAHA jisses kan ju tro att det är fredag redan idag
    MaLu ska va svarta sesamfrön... När det funkat lovar jag att höra av mig Då kanske jag skulle göra en tråd " så här gör ni för att bli gravida"
    Kul å se så många här inne idag
    Tycker synd om er som har ont i kroppen! Blä.

• Sommar prinsessan

Glömde ju att berätta:
    Jag har fått ett eget kontor ÄNTLIGEN!
    Skulle ju fått ett i Mars.....
    Så på lunchen ska jag gå ut å köpa mig en liten blomma att ha på kontoret. Har tagit hit lite värmeljuslyktor, kort från när vi gifte oss, en ängel så jag ska nog få lite mysigt här

Svar på tråden VIHPS VIII