• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • Millan69

Helloo..

Han har inte ringt än, min läkare, men jag sökte lite på nätet o hittade en nätdoktor som skriver såhär:

" Att mäta progesteronvärdet är alltså ett sätt att undersöka att man ägglossat. När det är som högst bör det vara minst 30 nmol/L. Det är viktigt att provet tas på rätt tid, det vill säga en vecka efter ägglossningen eftersom man annars kan hamna på en del av progesteronkurvan när den är i stigande eller avtagande. Att mäta progesteronvärdet är alltså ett sätt att undersöka att man ägglossat. "

Alltså, jag hade 37 i värde, så alltså kan jag anta att jag haft äl eller hur =)

Kramen
    Millan

• Millan69

Läste detta med på en sida från ngt landsting:

"Ett progesteronvärde över 28 räknas som ett bra värde för ägglossning. "

Kramen
    Millan

• Totta75

Flyttar fram listan lite för att bättre hänga med..Skrattande
    Tessan & Millan: Några känningar what so ever än,ni har ju bim om 4 dar..!!Förvånad

BIM
    lerumstessan:  Mens 19/8  Pergo 23-27/8   Äl runt 3/9        BIM runt 19/9
    Millan69:          Mens 22/8  Pergo 26-30/8   ÄL runt 5-7/9     BIM runt 19/9
    Totta75:           Mens 28/8  Pergo 30/8-3/9  Äl runt 10-11/9  BIM runt 25-26/9
    iida84:              Mens 3/9   Pergo 7-11/9     Äl runt 19-21/9  BIM runt 3/10

Mens, bättre lycka nästa månad

Gravida

♥♥Liam 10/9/07♥♥
  • Millan69

jag vet int hur jag ska känna mej, var juh 10år sedan jag fick min senaste pojke ;)
    Har ont i bröstvårtorna när jag tar av mej BH, men annars inget...
    Lite trött e jag allt, men det e kan juh vara att jag har jobbat hela helgen ;)
    men hela förra v gick jag o la mej tidigt så visst har jag varit trött, men men vi får se =)

Kram Millan

• lerumstessan

Jag har mest haft känningar i "tjejmagen". Det har ilat och stuckit till om vartannat, ibland pirrar det även lite inuti om man säger så, jättemycket mensvärkskänsla i ländryggen med. Lite ömma bröstvårtor kanske men inte alls svullna bröst som jag brukar ha innan mensen kommer.

Ska testa imorgonbitti då jag ska till min nya klinik imorgon och det är ju lite onödigt om jag redan är på smällen men sån tur kan man ju inte ha, att det ska ta sig på första pergokuren!

Tessan + Pergo = Bebbe??
  • Totta75

Ojoj,d blir spännande å se om ni båda  inom nån dag!!Skrattande Låter ju lovande.....

Måste kika in tidigt imorrn å se om du har en bebbe i magen,Tessan!!!Jag lyckades på första kuren när jag blev gravid förra gången så sån tur kan man faktiskt ha!GladLYCKA TILL!

När ska du testa,Millan?

♥♥Liam 10/9/07♥♥
  • Millan69
    lerumstessan skrev 2008-09-15 12:03:41 följande:
    Jag har mest haft känningar i "tjejmagen". Det har ilat och stuckit till om vartannat, ibland pirrar det även lite inuti om man säger så, jättemycket mensvärkskänsla i ländryggen med. Lite ömma bröstvårtor kanske men inte alls svullna bröst som jag brukar ha innan mensen kommer. Ska testa imorgonbitti då jag ska till min nya klinik imorgon och det är ju lite onödigt om jag redan är på smällen men sån tur kan man ju inte ha, att det ska ta sig på första pergokuren!
    haha, nä precis, ska man ha sån tur =)

kram o lycka till
    Millan
Svar på tråden Pergotime behandling