• Fru T

VI från Linköping

Mannen min är hemma nu och dom diagnoserna han tidigare fått stämmer inte eller jo han har lite småstenar i njuren men inte en ända sten i gallan som mår hur bra som hällst(så man kan ju undra hur dom kom fram till det förra gången).
    Däremot hittade dom en tumör på njuren vid ultraljudet så han kommer få operera bort troligtvis hela ena njuren. Om 2-3 veckor ska dom sätta igång och då börjar dom med siktröntgen för att se så det inte finns mer och sen efter det ska det bokas tid för operation och han ska få gå på samtal...

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2008-10-08 21:44:42 följande:
    Ja, de sa det till mig också. Men skall ju även fixa en tid för VUL och läkarbesök så det kan ju ta längre tid. För hoppninsgvis så går det ju rätt fort. Idag har jag inte känt av några direkta gravidsymptom. Lite avundssjuk på dig Linda.
    Nej snälla va inte det för ja kan säga att ja är grymt glad att jag inte har nå jobb nu för allt annat än liggande läge är grymt jobbigt å att ducha är ett helvete då ja spyr så fort ja lyfter lite på huvet
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

Jag följer gärna me OM jag kan äta och är normal så det kän ja ju inte svara på förens samma dag

som det är nu så får ja inte behålla ett jota å kan inte sitta upp långa stunder så här är det liggande läge, gröna äpplebitar å piggelin som gäller...

Åh vad ja ska klaga av mig på tisdag hos BM

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2008-10-11 13:15:29 följande:
    stackars...
    jo ja tycker faktist lite synd om mig själv å jag är ju sååå sugen på den å den maträtten men ja våågar inte testa. när ja spyr så spyr ja till sja spytt upp allt som går å lite till å ändå tar kroppen i och vill spy mer
    har alltid haft spyfobi å får ju dessutom gråtande panik när ja spyr..

*suck*

men det är underbart att va gravid
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2008-10-11 13:20:07 följande:
    vet hur det är, hatar med att spy, men som sagt, när man vet vad det beror på så kanske det kan vara en liten ursäkt...
    joo
    ja har testat prostafen mot illamåendet å visst det dämpar det liite men ja blir istället sjukligt trött av dom så ja vet inte vilket som är bäst för ja kan ju inte äta godare bara för att ja tar dom...

man får väll hoppas att det går över snart.. så ja får lite energi och orkar göra nånting här hemma, känner mig som ja ligger på hotell typ å snart klättrat ja upp på väggarna (i liggande läge då)

nepp nu måste ja lägga mig ner igen....
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Skorpan08 skrev 2008-10-12 14:58:51 följande:
    Har du provat "Sea-Band"? Armband mot illamående som finns på apoteket. Dom hjälpte mig när jag väntade Elin.
    ja har provat dom mot åksjuka tidigare å mådde ännu sämre då

idag har ja än så länge fått behålla det jag äter men är helt snurrig å nästan lite väck å känner mig väll lite som en sengångare... skyller på prostafen
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

tack för alla tips, ja testar mig fram...

ska till bm på tisdag så då får ja prata av mig å vräka ur mig alla frågor..

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2008-10-13 09:12:02 följande:
    Det låter smarrigt... sen får man ju se hur man mår.. idag mår jag verkligen så illa.. men hoppas verkligen att det är bara en tillfällighet.
    välkomen
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2008-10-13 13:05:54 följande:
    tusen tack. idag höll jag på å svimma på smålivskursen jag går på... har mått lite lätt illa hela tiden idag... men i morse så snurarde verkligen hela världen för mig. detsamma hände då på kursen (de vet inte om att jag är gravid, men jag var nära till att berätta för jag var verkligen inte mig själv idag). tänkte nästan jag skulle springa ur lokalen ett tag för det var verkligen som att allt runt mig snurrade iväg och ljudet blev jätteavlägset... fattar noll.. tror jag fick syrebrist också fär hjärnan smurrade lika mycket.
    Ursch då

själv svimmade ja inne på toa i morse har lite problem me nr 2 å i morse vid 4-5 nån gång kanske så vakna ja med en gryym värk i magen å knalla in å satte mig på toa (hade inte kunnat på nästan 3 dar) å jag började kallsvättas å det snurrade å ja trodde ja skulle spy å det va jätte jobbigt men lyckadess få ut det som skulle ut iallafall men sen så va det stenkört det svartnade för ögonen å blev helt tyst.... när ja kvickna till så satt ja i duchen me vattnet på så det hade jag lyckats fixa innan ja försvann helt tydligen...

idag har ja mått jätte illa trots prostafen å kräkningarna är inte långt borta

blääää hoppas det går över snart för ja orkar verkligen inte ha det så här...

får se vad Bm säger i morron, hoppas hon har en säng ja får lägga mig på för sitta upp orkar ja inte...

återgår te liggande läge..........
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2008-10-13 15:54:08 följande:
    Usch då... vilken tur att man inte är ensam =)Har du och skrivit in dig på Kvinnohälsan eller vart skall du imorgon. Jag skall på inskrivning den 3 december (känns som en evighet tills dess). Men har man gått så långt så är det nog ingen fara får man hoppas. Är i vecka 14 då skulle jag tro. Skall på VUL den 29e oktober... 16 dagar kvar.
    japp kvinnohälsan är det ja ska till, har tid i morron 11:15 å nu är ja i V.8 kommer ju få tid för inskrivning å Ul i morron men det brukar ju va runt V.12-13 här så ja får väll räkna med veckor av väntande igen...
    Åh vad jag längtar
Svar på tråden VI från Linköping