• Fru T

VI från Linköping

Familjetrollet skrev 2008-10-05 19:31:02 följande:
    gröna äpplen funkade bra för mig mot illamåendet vid ena graviditeten
    ne nästan ingenting lucktar gott å illamåendet ligger som en DJävul i halsen å lurar

men jag har kommit på att KALLT vatten är riktigt gott
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

ja hade gärna fikat lite men ja vågar inte flytta mig från soffan

gaaah å det jobbigaste är att vi bestämt oss för att inte berätta för mamma, mormor osv förens efter inskrivning men nu saknar ja min mormor massor så ja funderar allt på att avslöja för henne endå för ja vill att hon ska komma hit å då kommer hon ju se hur ja mår...

Åh vad jag längtar
  • Fru T

jag kan inte äta nåt som är varmt då spyr ja direkt å ja måste äte lite å ofta men mår ständigt illa å anstränger ja mig minsta lilla så straffas ja med att få bo inne på toa i en halvtimme typ....

det här är inge roligt alls hoppas det försvinner snart för ja förlorar ju allt det sociala just nu

Åh vad jag längtar
  • Fru T

är väll ända fördelen med att jag är arbetslös just nu.. men ja fundera lite....

om det fortsätter i den mån att det hindrar mig i min arbetsförmåga och förmåga att söka jobb, kan ja då bli sjukskriven? eller måste man ha ett jobb för det?

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Mizzz skrev 2008-10-06 10:53:18 följande:
    Det är ganska svårt att bli sjukskriven (eller rättare sagt få försäkringskassan att godkänna sjukskrivningen) för gravsymptom, även om de är kraftiga... Men i teorin är det så. Så det är ju kanske värt att prova.
    får ju se hur det utvecklar sig...

skulle ju kännas bättre att få pengar därifrån istället för att behöva ta från alfa-kassan dagarna. för som jag mår nu så skulle ja inte kunna ta mig till en interjuv änns
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

Gomorron tjejer.

I natt fick ja köra upp mannen till akuten.
    Han har en längre tid haft jätte ont av njursten och gallsten men sjukvården har bara ordinerat värktabletter och avvaktat. Två gånger tidigare har han fått åka till akuten varav en gång va med ambulans.
    I natt släppte jag bara av honom, såg att han fick komma in å åkte sen hem å la mig i sängen, inte för att ja kunde sova men ja mår hällre illa hemma än i ett vitt kallt rum..
    Den här gången har han fått ont i båda sidor och läkarn konstatera att det blivit en infektion i kroppen så han är nu inlaggd, har fått en morfinspruta i magen å antibiotika via dropp å för en stund sen så gjorde dom UL på honom...

så nu väntar vi bara på svar OCH handling.....

å ja då... mår sjukt illa å sover mig igenom dagarna...

Åh vad jag längtar
  • Fru T

kan inte nån komma hit å baka en smarrig kladdkaka till mig typ NYSS ligger i soffan å tycker synd om mig själv å är grymt sugen på kladdkaka å mjälk

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2008-10-08 18:53:34 följande:
    Om någon har lust att fika på fredag så skulle vi ju kunna fika på stan. Jag skall vara på Kvinnohälsan vid 12:30. Vet dock inte hur lång tid jag skall vara där. Men man kanske kan fika innan dess, eller någon gång efter.. Borde ju inte ta mer än en timme i alla fall.. kanske 30 minuter...
    Vilken fusk att du fick en tid innan mig, är det infomöte så är det 30 min som gäller för det va vad dom sa till mig...
    Åh vad jag längtar
Svar på tråden VI från Linköping