• dinana

VI från Linköping

Firstandhappy skrev 2008-09-23 19:01:21 följande:
    appråpå det, är det någon mer som vill åka med hem till fru T på lördag, har en plats kvar i bilen om ni vill sitta tre bak med tajt plats om bakarna..
    jag skulle gärna åka med, men tror jag har en plats i marayah bil... om jag nu åker bil ner. beror lite på om min kompis jenny skall med ner på stan också.. men hon kan ju aldrig svara när jag frågar henne.. hon vet helt enkelt inte
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    Marayah skrev 2008-09-23 22:18:30 följande:
    Dinana: Jag åker nog buss juh. Faen, kan juh inte dricka o köra bil heller. Så vill du åka bil så gör de, passa på när möjligheten finnes. Läängtar juh till lördag. Äntligen bara tänka på sig själv o släppa loss. Guardian Angel 07: Här är de fin fint.. Hur  e de med dig?? När var de tidningen kom ut nu igen?? *senil*  Imorron blir en segar dag. Har inte ett dyft bestämmt, Marko e hemma från dagis o allt.. Får se vad man tar sig till. är de fulväder så kommer ja o städa annars får vi se..Ingen som vill umgås med mej o barnen imorron??
    Ah, men då kanske vi kan slå följe ner då?

Humm, jag träffar er gärna... säg bara till! Molly är på dagis till 11 imorgon. Till 12 på torsdag, sen är hon ledig på fredag.
  • dinana

Skall rusa bort till dagis nu... hej håå!

• dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-24 08:21:47 följande:
    hoppas allt är bra.vad hette tidningen du är med i?här är man fortfarande sjuk.igår köpte vi Ny soffa och tv-bokhylla"nu ser hela lyan ut som ett kaos då vi har fått styva in två v.rumsmöbleringar i andra rum då golvet ska börjas renoveras idag.är det nån som ska till stan idag?tänkte om nån vill ta en fika eller shoppingrunda.ska in till stan vid 12 snåret och shoppa mer prylar  till rummet.sen har maken sagt lite hur han vill att köket ska vara i framtidennu ska jag bota min förkylning lite så man kan stå på benen idag igen
    jag hänger gärna med in till stan och tar en fika! alltid kul å fördriva tid...
  • dinana
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-24 08:07:28 följande:
    TÄNK POSITIVT! det verkar som om någon slags finanskris är på gång. Har ni tänkt på vilket ypperligt tillfälle detta är; att öva sig i positivt tänkande?!I tider som dessa när fondbesparingar och aktieinnehav flinar oss i ansiktet och får oss att grina illa, i pinsam medvetenhet om att vår aktiefonds totala värde plötsligt förlorat halva sitt värde igen, liksom förra veckan, och förra, och förrförra och antagligen nästa igen osv, då gäller det att tänka positivt. En egenskap som var och en av oss förmodligen behöver öva på lite då och då. Här får du ta del av en vardag i mitt patetiska lilla liv och hur en sådan träning kan se ut.'När jag vaknade i morse kände jag mej på dåligt humör. Men det var jag bara glad för, det visade ju att jag hade känslor. Sedan tog jag barnsalva istället för tandkräm på tandborsten. Då förstod jag att även den bäste kan göra fel. Jag kände mej djupt tacksam över den insikten. När jag öppnade kylskåpet föll ett mjölkpaket ut som gick sönder och stänkte ned mina byxor och skor. Jag intalade mej att det var bra för ovanlädret. Byxorna hade jag ändå tänkt byta. Under tiden kokade frukostkaffet över. Det fick mej att komma ihåg att kaffe på tom mage är hälsovådligt. Just som jag hade slagit igen ytterdörren märkte jag att jag glömt nycklarna. Den stunden, den sorgen, nynnade jag och tänkte på att jag inte behövde bryta mej in förrän efter arbetet.Att de nya byxorna fastnade i cykelkedjan och att jag körde rakt in i häcken, spelade egentligen ingen roll. Tur att det inte var ännu dyrare byxor, mumlade jag glatt. Och att det inte var grannens häck, tillade jag positivt och vitsigt. På jobbet tog jag in kaffekoppen till skrivbordet och råkade spilla ut det mesta på manuset till kvartalsrapporten för min firma. ”Det kunde ha varit tre veckors arbete”, ropade jag ut till mina kolleger. Tur att det bara var ett fjortondagarsjobb som blev förstört! Och förresten hade jag ändå tänkt arbeta om det!' Till lunch tog jag en råkosttallrik och bet av en tand på en liten sten. Just den tanden hade alltid varit lite sned så jag bad tandläkaren dra ut rasket. Lika bra att inte ha några sneda tänder, tänkte jag och kände mej uppåt. På hemvägen skulle jag ta ut pengar, men mitt kort försvann in i bankomaten och kom inte ut igen. Nåja, de pengarna hade jag ändå bara gjort av med, filosoferade jag lugnt och tillämpade lite avslappningsteknik. Låssmeden kostade bara 600 kronor och explosionen när jag slog på TV:n blev inte särskilt kraftig. Nu kan jag skaffa text-TV och så blir omtapetseringen äntligen av. Så bra! ”Det är fint att tänka positivt, tänkte jag positivt, och kastade mej på sängen, så att benen på sängen vek sej, annars vet man inte vad som kunde gått snett idag!!!' Dont worry be happy
    Tänk om dagen ändå såg ut sådär... humm.. skall försöka tänka positivt på allt. Bara skratta åt allt dumt.. fast det brukar jag ju göra.. omvänd filosofi
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-24 08:51:03 följande:
    alltid kul med sällskap.jag tänkte ta en runda på några second handaffärer.ska se om det finns några panelgardiner och prydnader till bokhyllanjag ska hämta tösen 12 i skolan och sen gå och köpa bussbiljetter.ska vi mötas vid linds cafe? kl 13
    ja men det låter ju bra... har med mig dottern så klart, men det dör väl ingen av =)
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-24 09:05:42 följande:
    jag tar med töserna.klart barnen ska vara med och fika.ska vi säga kl 13.jag kanske kommer lite innan eller några minuter sent.beror på busstider och hur lång kö det är i kiosken när biljetten ska köpas
    haha, super! ja, jag har ingen aning.. men jag kommer ner däromkring... skall ätas lite mat när lillan kommer hem, sen är hon supertrött så då får hon sova en stund... sen drar vi nog ner. tar också bussen och jag har noll koll på när bussarna går här ute, men tror de går typ vart 20 minut eller 10e kanske.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-24 10:00:18 följande:
    skulle gärna kommit...men jag måste fixa lyan på fredag innan sonen kommer på eftermiddagenvad ska ni hitta på i helgen?här blir det ev norrköping med familjen om maken vill åka dit.tåg är hutlöst dyrt nu när det inte finns barnbiljetter som det fanns förrnu ska jag hoppa in i ducshen.dinana vi ses vid 13 utanför linds.ni andra får ha en bra dag
    på lördag blir det ju utekväll för en hel del av oss här inne =) annars har jag ingenting planerat
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-24 10:17:30 följande:
    jippi nu har man fått tag i märkeskläder billigt till lillan.ska möta upp säljaren på stan idag.värre är det med stora tösen då hon vägrar ha det mesta som finns i butikerna.
    ah, vad roligt.. är det tradera?
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-24 10:19:17 följande:
    tror de går var tionde minut.ska vi fika vid två? vi kan mötas vid 13.ska möta upp en säljare 13:45.så det blir enklast att fika efter annars blir det ont om tid på fiket
    ja det blir bra, får hoppas dottern är hungrig när hon kommer hem.. annars blir det ju inge kul.
Svar på tråden VI från Linköping