• dinana

VI från Linköping

Marayah skrev 2008-09-16 09:54:57 följande:
    Håller tummarna för din sambo. Vart e de han jobbar nu för tiden då?
    Han jobbar ute i Finspång på Siemens. Men han är så less på det stället säger han så det vore ju bra om han kunde få ett annat jobb, och desto bättre om det är här i stan.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    Marayah skrev 2008-09-16 09:59:31 följande:
    Ja o de e juh ett hellsike att pendla så många mil med...
    Japp... håller tummarna för min älskling!

Snart bär det iväg på semester-tripp söderut... skall ta å ringa min pappas kusin och se om de är hemma... för vi tänkte eventuellt åka till dem på Öland och sova över till imorgon.. men vore ju dumt om de inte är hemma... *haha*
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-16 10:13:56 följande:
    12 mil om dagen är ju långt att pendla och biligt är det ju inte heller.jag hade småblödningar under flera veckor.fick se hjärtat slå i v 6.men det gick inte bra ändå
    nej, det är ju en bra bit.

mf/ma är verkligen inget roligt.. hade ju ett utomkveds 050817 (lilla arwen)
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-16 11:26:08 följande:
    vad skoj med dop.här är det bara min son som är döpt.han döptes av sin egna farfar i vreta klosters prästgård.töserna har inte blivit döpta då varken jag eller gubben tror på gud
    samma här, den enda som är döpt här är ja.. ingen.. men lika glad för det är jag =)

däremot är mina föräldrar kristna, men något dop var det inte tal om när jag var liten.. däremot hade den barnvälsignelse i pingstkyrkan för mig.. vete katten vad det är för något.. men skall väl vara något liknande...

blir mest äcklad när jag hör talas om pingströrelsen och liknande.. och tycker inte om att jag blev uppväxt med den skiten. så visst, jag lever ett religionfritt liv nu och Molly får välja själv hur hon vill göra sen när hon blir äldre. det är hennes val, inget man skall bestämma åt henne.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-16 12:02:29 följande:
    Ni som ska med ut nästa lördag, 27:e, är det nån av er som ska dricka nåt alkoholhaltigt då när vi ska till Fru T först?Vad i så fall?
    Jag hade väl tänkt mig något.. men vet inte vad... en cider kanske.. vågar inte dricka något starkt då jag försöker bli gravid.. kan ju vara dumt att dricka sig helt redlös
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-16 12:12:02 följande:
    Fast så länge du inte är gravid så kan man ju dricka Jag är osäker på vad jag ska ha med mig, klarar inte att dricka så mycket, är väldigt lättpåverkad..är inte så kul att alltid vara den som är fullast, men som ändå har druckit minst..Men samtidigt så kommer jag nog inte att köpa så mycket ute sen heller, är ju såå himla dyrt, så en flaska vin kanske.
    Jo, samma här.. men jag brukar ju vara den som dricker mest... eller ja... det bara slinker i mig.. dricker också hellre innan, får det är ju grymt dyrt ute på krogen...
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-09-16 12:10:14 följande:
    Nu har jag tagit det nya testet och det blev positivt direkt det med. Så det är med all säkerhet, skulle jag tro, ett missfall. Nog för att man kan ha mellanblödningar men inte så här och med såna "klumpar". Det tror jag inte, och inte med denna värk. Så jag får ringa bm imorron och prata med henne och se vad hon säger. Förmodligen ska jag bara avvakta, men det är bra om det förs in i journalen så det finns där..  
    Nej, vad jobbigt... *styrkekramar*
  • dinana
    thelifesaviour skrev 2008-09-16 14:28:21 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-16 12:12:02 följande:En flaska vin blir det nog för mig med.Om jag inte hunnit få ett plus tills dess, men de tror jag inte.
    Hoppas att plusset håller i sig för din del och att jag är gravid då med.. =)
  • dinana

Ja, jag tror det i alla fall.. förra månaden hade jag ÄL på dag 15/16 så jag antar att jag borde ha den på torsdag/fredag denna månaden då.. så om två/tre dagar så.

• dinana
    Firstandhappy skrev 2008-09-16 14:45:11 följande:
    japp för sen blir det nyktert o skötsamt i ett halvår till..
    får man pluss, sen får man väl försöka hålla sig i åtminstone nio månader... men men, ut kan man ju gå ändå... men får bli alkoholfritt här då
Svar på tråden VI från Linköping