• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2008-09-04 12:11:45 följande:
    stora nackdelen för mig är att jag jobbar alla helger, men inte alla dagar o lite olika tider..
    Ok, men säg ett datum (helst en lördag) då du kan.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2008-09-04 12:13:17 följande:
    Inte nog med att den är stor, den är ju tråkig...
    usch säg inte så... flyttar ju dit om mindre än en månad...
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2008-09-04 12:13:51 följande:
    mmm halmstad är oxå underbart på det sättet..
    Jo, helt okej.. men är ju på fel sida. Jag är mer för ostkusten. Tycker inte om saltvatten.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2008-09-04 12:16:44 följande:
    Jo, helt okej.. men är ju på fel sida. Jag är mer för ostkusten. Tycker inte om saltvatten.
    men du ska ju inte dricka det....
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-04 12:15:41 följande:
    Ok, men säg ett datum (helst en lördag) då du kan.
    hmmm ska bara hämta kalendern...
    lörd 20'e men då firar jag o sambon 2 år
    lörd 4 okt men du flyttar vi
    lörd 18 okt ledig efter 18
    så tyvär för min del får ni parta utan mig om vi inte ska fira lucia tillsammans..
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2008-09-04 12:19:17 följande:
    men du ska ju inte dricka det....
    *haha*

Tyvärr så smiter det ju alltid in ändå.

Flyttade inte hit till Linköping frivilligt utan det var sambon som fick jobb och jag var gravid så jag kunde ju inte jobba och försörja mig själv där nere själv. Så det bidde flytt. Nu har jag verkligen jobb eller något kul för mig. Vill tillbaka till mitt gamla jobb, men de ersatte ju mig efter typ två månader... så jag kan ju knappast flytta tillbaka och säga "här har ni mig".
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-04 12:08:01 följande:
    Vart vill du flytta då?? håller med om de du skriver, bodde i skägget 2002 men flyttade därifrån pga av att de inte finns så mkt grönområde att gå på och jag är en naturmännsika så rydskogen är toppen

jag gillar oxå grönområden som rydskogen,vidingsjöskogen.kärna mosse osv.nu har det inte blivit så mycket långpromenader i år pga värk och smärta.

men i höst blir det en tripp till skogen så barnen kan plocka pinnar,kottar och så de kan pyssla lite hemma.

nu ska jag göra mig iordning.ska hämta stora tösen om en stund och bege mig till posten igen.då jag fick en avi idag.har ingen aning om vad det är för nått.det kan vara mina bårder som har kommitGlad

From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2008-09-04 12:23:29 följande:
    *haha*Tyvärr så smiter det ju alltid in ändå.Flyttade inte hit till Linköping frivilligt utan det var sambon som fick jobb och jag var gravid så jag kunde ju inte jobba och försörja mig själv där nere själv. Så det bidde flytt. Nu har jag verkligen jobb eller något kul för mig. Vill tillbaka till mitt gamla jobb, men de ersatte ju mig efter typ två månader... så jag kan ju knappast flytta tillbaka och säga "här har ni mig".
    jo då klart du kan, gjorde jag, flyttade till sthlm ett tag o när vi valde att flytta tillbaka hit så ringde jag min chef o sa att hej här har du mig gravid o tjock men jag vill ha mitt jobb tillbaka.. fick jobba på timmar till en början, men sen så..
    nja det tog ju en stund men nu för en månad sen fick jag tillbaka min tjänst på papper
  • dinana

Humm, väntade också på paket idag, men tro ni det var något i brevlådan då? Nej, eller jo... reklam (ingen reklam tack!) och två räkningar. Trevligt...

Hoppas att mitt paket kommer imorgon då. Väntar tre paket egentligen men vissa människor skickar ju med snigelposten från USA så det lär väl ta en månad innan jag får min Skip Hop Saddlebag.

• dinana

Ni som har barn har ni några bra barnmatstips? Molly vill inte äta mat och jag har verkligen ingen fantasi när det kommer till mat. Igår var vi på IKEA så då åt hon korv (utan ketchup, utan bröd = bara korv).

Svar på tråden VI från Linköping