• dinana

VI från Linköping

Hallå! Här vart man uppe med tuppen. Vi har fixat med vinterdäcken, skall strax åka iväg en snabbis till Biltema och köpa olja, sen bär det av till tjocka släkten i Kisa och Rimforsa. Är ju fars dag idag så vi får väl se vad vi hittar på för något för Rickard. Skall ta och berätta för svärmor idag att vi väntar tillökning också.. och fy så nervös jag är... men hoppas att de blir glada (antagligen inte). De vart ju inte direkt glada de två andra gångerna vi berättade att vi vart gravida... så varför skulle de bli glada nu liksom.. Jaja.. Jag har min BEBIS-tröja på mig.. så nu fasen!

♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 26 dagar till UL
  • dinana

Hej hej, allt gick fint igår... jag var för skraj för att säga något men vi blev avslöjade till slut i alla fall av svärmor som tyckte jag hade lite mycket kläder på mig... så då berättade vi hade en liten på väg och de blev ju så klart jätteglada... *puh*

• dinana

Nu kan man äntligen andas ut lite.. känns lite som man har kommit till en milstolpe. Det trista är ju att när vi var gravida först så berättade vi ju för typ alla och den gick det ju som det gick tre veckor senare... och det var ju grymt jobbigt.. men ändå skönt att man fick så mycket stöd. Så nu är man ju jävligt feg... men men... det såg ju bra ut på VULet. Men man går ju som sagt aldrig säker. Det är ju i vecka 10 som det är störst risk för missfall.. så, gaaah... nu är man i vecka 9+4

• dinana

Tråkigt att den inte gick den 15e. Jag skall eventuellt ut den 22e med en kompis.. men vet inte riktigt vart vi skall. Hon skall ha inflyttningsparty då och det blir antagligen utgång efteråt. Men så är hon ju student så man vet ju aldrig vart de vill gå.

♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 24 dagar till UL
  • dinana

Jag kan nästan alltid fika, tyvärr säger jag som Ewa... ekonomin är inte på topp just nu. Men några småkronor kan man ju alltid lägga undan =)

• dinana
    Familjetrollet skrev 2008-11-11 09:02:03 följande:
    ja här är man nästan helt pank.ett par miljoner skulle inte sitta helt fel vad ska ni hitta på idag?här ska man sy för fullt
    skall skriva mitt CV klart är tanken... men jag vete katten vad jag skall skriva för något... börjar bli desperat..

Du, min symaskin pajade i helgen och jag har ett par byxor som behöver sys upp... tror du att du skulle kunna fixa det som har ny symaskin och allt.... Man skulle kanske kunna sy upp dem för hand, men det blir väl ändå bäst om man gör det på maskin. Det är ett par svarta finmammabyxor...
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-11-11 09:34:36 följande:
    det ska jag kunna sy.bara du vet hur mycket de ska sys upp ja cv är 100 år sedan man skrev.alla papper och år som man ska minnas är inte lätt.mitt cv skulle vara det tristaste som finns
    haha, ja fy tusan... mitt CV är rätt tomt för tillfället... kul å skriva ner grundskolan och sådant ointressant... vem bryr sig liksom.
  • dinana
    Mandarin skrev 2008-11-11 09:28:23 följande:
    Ville bara seja att min lilla skutta gick sina första steg nu för ett par dagar sedan. Första gången 3 steg och lite senare ett par till.
    Oj va kul... dottern gick nog först vid 14 månader.. men hon tog nog några steg strax innan dess... men så är hon inte så snabb med nya saker.. så wow!
  • dinana
    Mandarin skrev 2008-11-11 09:53:07 följande:
    Hon fyller 10 månader den 13de.
    Då är hon allt tidig =) Fast det brukar ju vara så när man har äldre syskon som man skall springa efter...
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 23 dagar till UL
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-11-11 11:32:09 följande:
    Kikar in och berättar att jag lever i alla fall. Har väldigt kraftiga förvärkar och fruktansvärt ont just nu. Har inte sovit på två nätter... Men det är väl pinvärkar som jag hade sist, som inte gör nån nytta! Marayah: Skulle vi kunna hämta spelet nån dag den här veckan? Familjetrollet: Fy vad trist att springa till tvättstugan. Jag skulle aldrig klara mig utan tvättmaskin, särskilt inte nu när man har barn.
    Oj vad spännande... då är det inte så långt borta nu i alla fall. Men gud vad hemskt att inte kunna få sova ordentligt. Hoppas att det går fort nu på slutet så att du får lite sovro snart igen.
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 23 dagar till UL
Svar på tråden VI från Linköping