• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Apipoulai

Elli, inga barn i sikte... om inte grannbarnen räknas. ;)
    Bor i V-stad... det måste räknas som landet, eller?
    Är i Lambohov minst 3ggr/vecka och lirar fotboll.

• Apipoulai
    cocacarro skrev 2008-09-04 20:24:29 följande:
    Jaså, kul att det är några som bor här. Eller egentligen bor vi i Mjärdevi men alla i skolan tror att jag bor på andra sidan vägen så har blivit att jag säger Lambohov oftast. Ja, en fika nån dag vore roligt Vi bodde i Blekinge förut.
    Jag är född i Blekinge! :)
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-09-04 22:13:04 följande:
    Menade att vi bor utanför Åtvidaberg mitt ute i skogen Bara skog vart man än tittar Och jag är sååå nöjd med det, lantmänniska som jag är. Tur att man har träffat en likasinnad.
    Ni bor alldeles underbart så skulle ja med vilja bo om man endå hade körkot sj och de fanns nånstans att hyra..
    Marayah skrev 2008-09-04 22:02:16 följande:
    Puhh!! Nu har de lagt sig lite.. Men nu väntar disken istället. Har haft födelsedagsgäster här. Sambon fyllde juh år idag. Imorron är träffen ja har väntat på.. Ska bli så roligt o se bebisarna till dom som man såg magarna på när vi gick på "föräldrautbildningen". Natti natti alla...
    Hoppas du får de trevligt idag med alla bebisar din lilla nattuggla:-P
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-09-04 21:32:46 följande:
    då är mina barn för stora.jag är 34 och har tre barn och en ängel-06.bor i ryd just nu mammatill4a hoppas du mår bättre nu
    Här mår man skit och pannkaka, men med panodil i kroppen och en dusch sen kanske man piggnar på sig lite bara näsan som rinner idag OCH inatt så ja har inte sovit många timmar då alma legat bervid och varit täppt men hon är lika pigg för det idag, ungar sägr ja bara de klarar ju av allt
  • Leos och Vincents mamma
    cocacarro skrev 2008-09-04 21:08:37 följande:
    Mammatill4: Jo, kan tänka mig att det blir en rejäl omställning för lite äldre barn.LeoochVincent: Vid ängsgårdskolan nånstans va? Vi har barnen på dagis där borta på bygdegatan.Marayah: Tack
    Ja, det stämmer, på andra sidan gatan nästan precis.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-05 08:31:04 följande:
    Ja, det stämmer, på andra sidan gatan nästan precis.
    Tyvärr måste ja sätta ett stort frågetecken angående imorgon för mår inget vidare direkt här, ska se om man kan ta sig till affären sen iallfall om man mår/blir bättre av lite frisk luft..

bättre att medela i förväg än i sista sek lixom
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-05 07:52:02 följande:
    Här mår man skit och pannkaka, men med panodil i kroppen och en dusch sen kanske man piggnar på sig lite bara näsan som rinner idag OCH inatt så ja har inte sovit många timmar då alma legat bervid och varit täppt men hon är lika pigg för det idag, ungar sägr ja bara de klarar ju av allt
    då får du krya på dig.ush vad godissugen jag är*suck*
    ja barn har en förmåga att aldrig vara tröttaSkrattandehär blev man väkt av lillan runt 01 inatt.sen regnade det så man kunde inte somna.

idag har man börjat tvätta och städat halva lyan.vid 17 kommer sonen och sen ska vi in en snabbsväng till stan och ev tornby
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • dinana

idag vart det dagisfritt så vi har haft sovmorgon, eller rättare sagt jag har haft sovmorgon, till klockan nio. sambon stack till jobbet vid sju och molly hon vaknade väl som vanligt då, men jag har inte hört något från henne så antar att hon somnade om igen.

vi har ätit frukost och sen varit ute i trädgården och gungat. blev lite kallt så sen gick vi in. eller rättare sagt jag gick in, molly ville vara var ute å leka.

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
    Mammatill4a skrev 2008-09-05 08:38:45 följande:
    Tyvärr måste ja sätta ett stort frågetecken angående imorgon för mår inget vidare direkt här, ska se om man kan ta sig till affären sen iallfall om man mår/blir bättre av lite frisk luft..bättre att medela i förväg än i sista sek lixom
    Ok, vad trist Men  inte mycket att göra. Du får krya på dig.

Herregud vad Vincent är ett matvrak! Han har nyligen ätit en hel burk med majs o potatispurè plus massa mangopurè efter. Nu sover han middag, han blev helt jättetrött av att äta så mycket..hihi..

Svar på tråden VI från Linköping