• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Maria84

Kanske skulle göra det

Sitter och kollar på SACT-filmen, så bra

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • JePaLuLi

Vi var till Selbing igår och tittade på lillebror. Det var jättemysigt och vi fick många fina bilder. Men jag har en liten fråga. Han ligger i säte, är det nån som har erfarenhet av det? Hur vanligt är det att de lägger sig rätt senare? Han har ju ett tag kvar iaf som tur är

Sen undrar jag om det är någon som har nåt bra tips på en skötväska till syskonvagn?

Jag skulle gärna gå på mammagympa, men det får bli efter att skrutt kommit ut!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria84

JennyoPatrik - vad kul med UL. Har ingen erfarenhet av säte tyvärr men de försöker väl vända rätt mot slutet om det skulle vara så att han inte vänt sig tillrätta om jag inte minns fel. Och han har ju lite tid på sig också.

Vilket väder det var idag! Urtrist ju! Ska ju iväg sen och ev byta bil, så jag och barnen ska vara hos min lillsyrra i Norrköping under tiden. Hade ju hoppats på bra väder så man  hade kunnat gå till en lekpark men icke, så nu har jag inte en aning om vad vi ska hitta på. Finns inte så mkt att göra i deras lägenhet direkt.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • JePaLuLi

Maria: Tack för ditt svar. Jo jag tror att de gör vändningsförsök om han skulle ligga kvar så, men det verkar ju inte alltför skönt Som sagt har han lite tid på sig att vända sig till rätta
    Fina namn du har på dina barn förresten Vi har haft Liam här som förslag också

• Mammatill4a
    JePaLuLi skrev 2008-09-06 09:20:34 följande:
    Vi var till Selbing igår och tittade på lillebror. Det var jättemysigt och vi fick många fina bilder. Men jag har en liten fråga. Han ligger i säte, är det nån som har erfarenhet av det? Hur vanligt är det att de lägger sig rätt senare? Han har ju ett tag kvar iaf som tur är Sen undrar jag om det är någon som har nåt bra tips på en skötväska till syskonvagn?Jag skulle gärna gå på mammagympa, men det får bli efter att skrutt kommit ut!
    Var inne och kikade på de fina bilderna, så himla fina de var , tänk om man hade haft råda att gå,men nu är de försent för bebben är ju redan vänd neråt och ja nästan fixerad så då får man ju ingen fin bild på lilla ansiktet ändå..

mm på skötväska , går ja med vilken som men babytravels egna är ju stor och bra om du ska ha kläder mmm till både Lucas och lillebror
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-09-06 09:48:21 följande:
    Var inne och kikade på de fina bilderna, så himla fina de var , tänk om man hade haft råda att gå,men nu är de försent för bebben är ju redan vänd neråt och ja nästan fixerad så då får man ju ingen fin bild på lilla ansiktet ändå..mm på skötväska , går ja med vilken som men babytravels egna är ju stor och bra om du ska ha kläder mmm till både Lucas och lillebror
    Tack! Hehe... Nä då kan det bli svårt att få nån bra bild Men du får ju snart träffa underverket!
    Är BT stora och rymliga? Tittade på en, men tyckte inte den verkade så märkvärdig. Bra pris var det ju iaf så jag får nog ta mig en titt till
  • Marayah

Filip låg i säte när ja var till bm sista gången i v. 36 och då beställde hon en tid för vändning. Vändningen gick kanon, känndes inte alls så jobbigt.. Men din bebis har juh tid på sig att vända sig om den inte ännu fixerat sig, men de borde väl vara lite tidigt.. Så ja tror att du kan vara lugn..

Vi var till Selbing igår och tittade på lillebror. Det var jättemysigt och vi fick många fina bilder. Men jag har en liten fråga. Han ligger i säte, är det nån som har erfarenhet av det? Hur vanligt är det att de lägger sig rätt senare? Han har ju ett tag kvar iaf som tur är Sen undrar jag om det är någon som har nåt bra tips på en skötväska till syskonvagn?Jag skulle gärna gå på mammagympa, men det får bli efter att skrutt kommit ut!
    Marko 031103, Filip 080621
  • dinana
    Molly låg i säte så henne plocka de ut med kejsarsnitt. Men det var ju inte bara därför. Jag hade havandeskapsförgiftning och de tyckte det var bättre för oss båda om hon kom ut några veckor tidigare än beräknat. Molly föddes i vecka 35
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2008-09-06 11:51:56 följande:
    Filip låg i säte när ja var till bm sista gången i v. 36 och då beställde hon en tid för vändning. Vändningen gick kanon, känndes inte alls så jobbigt.. Men din bebis har juh tid på sig att vända sig om den inte ännu fixerat sig, men de borde väl vara lite tidigt.. Så ja tror att du kan vara lugn..
    Ja exakt, det finns ju gott om tid för den lille busen att lägga sig rätt. Men man funderar jus å mycket. Lucas låg med huvudet neråt vid den här tiden så jag har ju bara det att jämföra med. Men oftast lyckas väl vändningsförsöken?
  • dinana

Apropå skötväska så har jag aldrig haft någon till Molly, har haft det mesta liggandes i varukorgen under =) *haha* Men har haft en Skip Hop Dash innan, och har nu köpt en begagnad som jag väntar på skall komma med posten. Hoppas att den dyker upp snart.

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
Svar på tråden VI från Linköping