• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Maria84

Låter skoj med fika men denna vecka är jag verkligen uppbokad. Torsdag ska vi iväg till Ulrika marknad skapligt tänkte vi, så då åker vi nog redan på fm så det försvinner ju hela dagen på sen.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Leos och Vincents mamma
    Mammatill4a skrev 2008-09-09 11:19:55 följande:
    nej de kanske hon inte kunde , de har ja inte hunnit hitta och läsa tror ja, men annars får ja la hopa fikat denna gång med så får ni gå på torsdag, de är lungt för min del.. Vet på ett ungefär när ni ska byta bilstol till Vincent? är ju helt uppriven nu när man måste till och köpa nytt el begagnat från nån man känner..
    Vi vet inte när vi ska byta stol till Vincent, blir kanske nästa månad, för han måste nog kunna sitta själv först innan vi kan byta. O det gör han inte ännu, han är på G, men mer är det inte.

Jag vet inte hur mycket du hade tänkt att lägga ut på ett babyskydd, men vi har tänkt att sälja den för 1000 kr tror jag, vi köpte den för 1600 kr o den är ju bara använd i knappt ett halvår.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Firstandhappy

oh vilket skoj väder det var idag då, när man för en gångs skull var sugen på att ta en promenad för att vakna till.
    bara vänta på att mamma vaknar så hon får komma hit med williams gåstol, han blir skitarg om han inte får ha den.

• Mammatill4a
    Marayah skrev 2008-09-09 12:04:37 följande:
    Nej ja kan inte på onsdag, men ja kom på nu att ja kan inte torsdag heller, för då lova ja juh dej att komma på besök. O de ska ja juh hålla så klart.
    bara om du vill hälsa på så finns ja ju hemma
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-09 12:06:37 följande:
    Då blir det inget fika denna veckan..vi är lite dåliga på att få ihop nåt tycker jag
    Om du vill får du la komma över med
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-09 12:10:53 följande:
    Vi vet inte när vi ska byta stol till Vincent, blir kanske nästa månad, för han måste nog kunna sitta själv först innan vi kan byta. O det gör han inte ännu, han är på G, men mer är det inte.Jag vet inte hur mycket du hade tänkt att lägga ut på ett babyskydd, men vi har tänkt att sälja den för 1000 kr tror jag, vi köpte den för 1600 kr o den är ju bara använd i knappt ett halvår.
    Ok, men då kollar vi nog nytt tror ja, finns ju gracco med bas för 995 nu på vissa affärer så kollar de först OK??
    Firstandhappy skrev 2008-09-09 12:13:24 följande:
    oh vilket skoj väder det var idag då, när man för en gångs skull var sugen på att ta en promenad för att vakna till.bara vänta på att mamma vaknar så hon får komma hit med williams gåstol, han blir skitarg om han inte får ha den.
    Är skiner solen för fulla muggar nu och har gjort en stund, så om de fortsätter såhär kommer de nog bli en stund utevistelse när man hämtar barnen på dagis sen
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Firstandhappy

nä här är det bara grått o trist, kanske tur det eftersom damm-dinosaurierna håller på att ta över lägenheten, fick precis slå ihjäl VÄRLDENS största äckligaste spindel som kom framdundrandes på toaletten. UÄHHHHH

• Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-09-09 13:13:41 följande:
    nä här är det bara grått o trist, kanske tur det eftersom damm-dinosaurierna håller på att ta över lägenheten, fick precis slå ihjäl VÄRLDENS största äckligaste spindel som kom framdundrandes på toaletten. UÄHHHHH
    Oj, ja då är de inte samma väder som här.. urk för spindlar de är ingen höjdare, de kan ja lova marayah fick slå ihjäl en hos mig sist som kröp i taket
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Fru T

vi har spindel (sånna långbenta saker å dom e inte små vill ja lova) och tvestjärt-invation i trapphuset. dom bygger stora nät å varenda hörn är fullt av svarta klumpar av tveäkler. Vi har ringt å klagat två ggr då har dom kommit på momangen och sopat bort dom men nästa dag är dom ju tillbaka igen. Vi har dom även i badrummet å ena kissen så gott som bor där inne å ligger å håller koll på springan under badkaret.

Ja tror inte dom STÄDAT trapphuset på hela sommaren, inte så det syns iallafall..

*urk*

jag är inte rädd för spindlar å har väll alla stall att tacka för det men när tillome ja tycker det e obehagligt att gå ner för trappan till källaren då är det illa

• Fru T

men jädrar va ja e duktig idag va uppe innan sju, har tvättat MASSOR, röjt inne i klädkammaren, städat städskåpet, putsat fönster, ränsat bland skorna (kanske inte behöver ha flipp-floppen framme längre) nu tycker ja mannen ska vakna så ja kan ränsa mina klädlådor i byrån å sen vill ja åka ut till ÖB å inhandla lite förvaringsprylar å sen fortsätta storstädningen...

vet inte vad som tagit åt mig

• Fru T

kan ju ioförsig bero på att ja fått i mig 2st powerking kom ja på hihi lär ju somna som en gris ikväll iallafall

• Firstandhappy

mer powerking åt folket...

Svar på tråden VI från Linköping