• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana
    cocacarro skrev 2008-09-09 09:41:16 följande:
    Här har ni en till som precis varit iväg och lämnat barnen på dagis. Blir till att plugga hemma för mig idag, har sån hosta att jag inte skulle kunna fokusera mig på vad han säger och sen tror jag alla andra i klassen skulle bli rätt så irriterade. Marayah: Hoppas de kryar på sig snabbt!Dinana: Konstigt du inte fick mer för jackan. POP brukar ju alltid gå bra tycker jag. Annars tycker jag inte man får så jättemycket för kläder längre så jag har börjat lägga ut det i paket istället för att det inte ska vara lika tidskrävande.
    Det är i och för sig bara första budet.. så vi får väl se vad som händer. Hade en bäveröverall och den gick på köp nu-priset jag hade... satte det rättt lågt i och för sig eftersom den hade ett par år på nacken...
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-09 08:08:19 följande:
    Marayah: Men ska vi ta en fika på torsdag då, mitt på dagen när barnen är på dagis?Om nån mer kan då..Nån mer som kan fika på torsdag?
    jag kan tyvärr inte på torsdag, Onsdag hade varit bättre för min del då ala barn ska hämtas runt 14 tiden..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-09-09 09:12:32 följande:
    Jo, men man får ju betala en massa extra då, och det tjänar man ju inte på... nej, har börjat ge upp det här med Tradera.. skall sluta å sälja nu. Har en POP-jacka ut som kostade 600 kr, har fått 1 kr på den... jätteskoj =(
    här går mina bra som vanligt.klädpaket brukar gå riktigt bra även vinterkläder
    Mammatill4a skrev 2008-09-09 10:42:05 följande:
    jag kan tyvärr inte på torsdag, Onsdag hade varit bättre för min del då ala barn ska hämtas runt 14 tiden..
    hoppas du blev nöjd med klädseln.tack för en trevlig pratstundGlad

ang fika

den som vill/kan komma får gärna komma på fika hos oss på torsdag kl 15
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Mammatill4a
    Familjetrollet skrev 2008-09-09 11:02:32 följande:
    hoppas du blev nöjd med klädseln.tack för en trevlig pratstundang fikaden som vill/kan komma får gärna komma på fika hos oss på torsdag kl 15
    alltid lika kul att få oväntat besök, hehe ska sätta ditt de snart..faan vilken panik jag har nu, tänk om ja inte hittar nåt som alma kan ha på sig imorgon när de ska ta kort på dagis... fasiken tur att du sa de till mig måste verkligen gå igenom kläderna, annars får ja ta med henne till stan i em när magnus kommer hem.. Liam och Olivia har ju fasiken kläder i överflöd, men stackars alma har ju knappt nåt fint som passar för kort tagning mamma som är kräsen här hihi..

Ja kommer på fika de vet du
  • Leos och Vincents mamma
    Mammatill4a skrev 2008-09-09 10:42:05 följande:
    Ok, men jag kan onsdag oxå. Fast då kunde inte Marayah va?
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a

nej de kanske hon inte kunde , de har ja inte hunnit hitta och läsa tror ja, men annars får ja la hopa fikat denna gång med så får ni gå på torsdag, de är lungt för min del.. Vet på ett ungefär när ni ska byta bilstol till Vincent? är ju helt uppriven nu när man måste till och köpa nytt el begagnat från nån man känner..

• Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-09-09 11:06:23 följande:
    alltid lika kul att få oväntat besök, hehe ska sätta ditt de snart..faan vilken panik jag har nu, tänk om ja inte hittar nåt som alma kan ha på sig imorgon när de ska ta kort på dagis... fasiken tur att du sa de till mig måste verkligen gå igenom kläderna, annars får ja ta med henne till stan i em när magnus kommer hem.. Liam och Olivia har ju fasiken kläder i överflöd, men stackars alma har ju knappt nåt fint som passar för kort tagning mamma som är kräsen här hihi..Ja kommer på fika de vet du

tur att man såg lappen idag.jag vet inte heller vad jag ska ta på lillan imorrn.förra året hade de regnkläderna på sig.

jag bakar nått av tösens mjöl på torsdag.så slipper man handla en massa olika fika

nu ska jag kolla i min tygbyrå och se om man hittar nåtta kul att sy.nu ska nya symaskinen köras in rejält

From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Mammatill4a

Familjetrollet: hehe ja du från och med måndag börjar maken jobba 100% igen så då får amn ta upp alla barnen sj och grejja mm på morgonen.. men men de går la de med.. ett måsta om man ska få dagarna att rulla på Får se om man hittar nåt som sagt ;-P annars blir de stan, hoppas de är inne och tar gruppfotot denna gång för de är ju sååå blöt ute.. De är bara att gasa vet du, här har man just ätit och ska ta och lägga sig på soffan och vila och se om olivia kommer hem efter sitt utbrott imorse Du ställer fortfarande upp på barnvakterit när de är dags för skrutt att komma ut va??

• Marayah

Nej ja kan inte på onsdag, men ja kom på nu att ja kan inte torsdag heller, för då lova ja juh dej att komma på besök. O de ska ja juh hålla så klart.

Mammatill4a skrev 2008-09-09 11:19:55 följande:
    nej de kanske hon inte kunde , de har ja inte hunnit hitta och läsa tror ja, men annars får ja la hopa fikat denna gång med så får ni gå på torsdag, de är lungt för min del.. Vet på ett ungefär när ni ska byta bilstol till Vincent? är ju helt uppriven nu när man måste till och köpa nytt el begagnat från nån man känner..
    Marko 031103, Filip 080621
  • Leos och Vincents mamma

Då blir det inget fika denna veckan..vi är lite dåliga på att få ihop nåt tycker jag

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden VI från Linköping