Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-09 17:53:18 följande:
Idag har vi varit på bvc, Vincent har inte gått upp så mycket i vikt denna gången, bara 220 gram på 3,5 vecka, men precis som bvc sköterskan sa så kan man ju inte gå upp 500-700 gram varje gång Dessutom är han ju sååå aktiv! ALDRIG still! O nu fick hon oxå se det, han sprattlar ju hela tiden o ålar nu på golvet o bara att sätta på en blöja där på bvc var ju helt omöjligt så att hon fick hjälpa mig Så hon sa att det är säkert därför oxå som han inte gått upp så mycket. Fick i alla fall en ny tid om en månad eftersom hon märkte att jag blev lite orolig (tankarna från Leos bvc tid dök upp i huvudet på mig o jag vet att jag egentligen inte behöver vara orolig, men ändå skönt att ha en tid då).Vuxit hade han heller inte gjort så mycket, eller snarare de mätte nog fel sist eftersom som han som sagt var är VÄLDIGT aktiv. Så nu är han 69 cm o huvudet hade vuxit lite mer än 1 cm. Så 42,5 cm nu tror jag.Läkarkontrollen gick superbra, inget att anmärka på, enda läkaren sa var att han är superaktiv Sprutan gick oxå såå himla bra att ta! Är så impad av min lilla sötis! Han sa inte ett pip! Blev bara lite irrititerad för att vi fick hålla fast hans ben
Alla barn går ju upp olika från varje gång och de är ju så olika i aktivitet endel barn mer andra mindre,, kul att höra att han är en liten aktivt bäse hehe de brukar andra barnen vara.. skönt att sprutan gick bra. Så bra att du oxå fick en ny tid av din oro försåtr dig fullt ut, kom ihåg när alma var liten och jag ammade var och vägde henne varje vecka i 3 månader tid, för så nojjig när man ammar att de inte fick i sig tillräckligt, har intalat mig sj att inte göra samma sak med denna skrutt, får se om man kan hålla de
Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-09 17:54:38 följande:
Ja, jag kanske skulle ta o göra det Kan jag ge besked imorgon mammatill4a?Hur dags hade ni tänkt er? Jag måste ju vara på plats på dagis vid 14 igen.
Klart du kan lämna besked imorgon på , men kom runt 10-11 tiden om de funkar för dig