• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Carolaj83

var till ikea i uppsala idag o där var julsakerna framme, hittade dock inte så mycket som föll mig i smaken, blev endast inslagspapper + fina band

sambon jobbar i helgen o jag o sonen ska ut till mina föräldrar, ska även fira jul där i år så ska ta med sambons julklappar så han inte hittar dom, hihi*busigt*

• dio

jajemän det har han! Från blå sparkdräkt till knallrosa outfit med krås. Sexigt!

• dio
    dio skrev 2008-10-10 20:51:45 följande:
    jajemän det har han! Från blå sparkdräkt till knallrosa outfit med krås. Sexigt!
    Asg! Det där skulle hamna i en annan tråd
  • Orkiden80

ÅH! Här är den. Förra årets favorittråd en gång till!!!

Har redan bestämt de flästa julklapparna. Har tänkt köpa en Aromabrännare till far min. Så jag pratade med en bekant som säljer "lightparty"-prylar. Men den kostade för sjuttsingen över 300:-!! Måste gå och få tag på en ursnygg aromabrännare till ett bättre pris...

• DenDär

Nu har vi beställt förstoringar, fotoböcker på vår son som julklappar + en canvastavla på sonen till oss själva 40*60 cm. Kommer bli så fint i vår trapp

Kul att några julklappar är påbörjade (och färdiga).

Bläddrade i Allers julmagasin tidigare, som jag skrev om tidigare. Mysig tidning med mersmak av julen

• DenDär
    Svar på #1057
    Vart på hemsidan hittar du julpyntet? Hittar inte
    Winka skrev 2008-10-10 19:25:23 följande:
    Nu har jag i brist på Ikeatripp i helgen kollat på allt julpynt på deras sida. Det fanns en del som jag kunde tänka mig, men mycket blått som sagt och det passar i alla fall inte här hemma. Stjärnor och ljusstakar fanns uppackade på Maxi när jag var och handlade innan... men ingen must! 
  • TereseA
    DenDär skrev 2008-10-10 23:21:58 följande:
    Svar på #1057Vart på hemsidan hittar du julpyntet? Hittar inte
    letat oxå..hittar inte heller..
    Akiim är mitt liv 071004
  • ELLY78

Ahhh, myysig tråd

Hittar inte heller julsakerna på IKEAs hemsida??

• Winka

Ang. julsakerna på Ikea... Om ni söker på produkt uppe i rutan längst upp till höger så hittar ni julsakerna. Nästan allt om inte allt har namnet "Kallt". Så sök på namnet. Då får ni fram alla de produkterna.

Killen maj -06 och Knodden mars -09
Svar på tråden Vi som älskar julen!