• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • crasygirl

Om dy penar Partyliteprodukter så är dom lite dyra ja. Men jag kan rekomendera att köpa på tradera. Då man kan få nya saker för lite och ingenting. Och även ljusen som hör till just aromabrännare.

Men naturligtvis så kan man få tag på billigare aromabrännare också. typ åhlens, hemtex, duka, rusta. m.fl

Orkiden80 skrev 2008-10-10 22:28:36 följande:
    ÅH! Här är den. Förra årets favorittråd en gång till!!!Har redan bestämt de flästa julklapparna. Har tänkt köpa en Aromabrännare till far min. Så jag pratade med en bekant som säljer "lightparty"-prylar. Men den kostade för sjuttsingen över 300:-!! Måste gå och få tag på en ursnygg aromabrännare till ett bättre pris...
  • ELLY78

Winka- TACK!! Jag har varit inne och letat varje dag den här veckan och inte hittat dem

• Analoga

Dåligt av Ikea. Det är ju jättesvårt att hitta julartiklarna på nätet! Jag sökte tom på "jul" i sökordsrutan men fick inget napp. Hur fasen ska man kunna veta att man ska söka på "kallt"!!!??

• Gmml

Åh vad jag längtar nu!!
    Man blir ju såå längtansfull av denna tråden.
    Vet inte vad det blivit med mig, innan var jag inte sånt hät julfreak, men sen jag blev husägare o mamma längtar jag till julen varje år.
    Främst längtar jag till allt mysigt under hela december, inte just julaftonen utan helheten med julen,. alla förberedelser, traditioner (vill gärna skapa egna mysiga traditioner för just vår familj) osv..

På tal om traditioner, vad har ni för några...typ när det gäller förberedelser, julbak, pyssel, kvällen innan julafton...osv..
    Berätta

• TereseA

tror inte dem uppdaterat Ikea sidan riktigt..förra året vart det man första man såg när man gick in på sidan..

Ska kika in oxå där senare.

Akiim är mitt liv 071004
  • Castafiore

Jag har maken har pratat om att köra lite "klimatjul" och det blir nog sådana här till barnen i släkten:
    www.wwf.se/insamlingsportal/show.php

Dom vuxna kanske får det här istället:
    www.naturskyddsforeningen.se/bli-medlem/

Fast en liten obligatorisk present blir det ju också naturligtvis... vad vore julen utan klappar?!

Dags att boka tid med fotografen. Vi ger bort inramade familjeporträtt (fast dottern står ju i fokus så klart) och som tur är känner vi en fotograf som fixar fina spontana bilder utan studio-känsla!

Till dottern letar jag efter en leksaksspis. Jag tycker Micki-spisen är tråkig (och sista versionen rent av ful). Vill ha något gediget i trä. Några tips?

• tj0rvig

Ikea har väl leksaksspisar?

Castafiore skrev 2008-10-11 11:41:33 följande:
    Jag har maken har pratat om att köra lite "klimatjul" och det blir nog sådana här till barnen i släkten:www.wwf.se/insamlingsportal/show.php vuxna kanske får det här istället:www.naturskyddsforeningen.se/bli-medlem/Fast en liten obligatorisk present blir det ju också naturligtvis... vad vore julen utan klappar?! Dags att boka tid med fotografen. Vi ger bort inramade familjeporträtt (fast dottern står ju i fokus så klart) och som tur är känner vi en fotograf som fixar fina spontana bilder utan studio-känsla!Till dottern letar jag efter en leksaksspis. Jag tycker Micki-spisen är tråkig (och sista versionen rent av ful). Vill ha något gediget i trä. Några tips?
  • TereseA
    tj0rvig skrev 2008-10-11 12:34:57 följande:
    Ikea har väl leksaksspisar? Jag har maken har pratat om att köra lite "klimatjul" och det blir nog sådana här till barnen i släkten:www.wwf.se/insamlingsportal/show.php 731...Dom vuxna kanske får det här istället:www.naturskyddsforeningen.se/bli-medlem/F ast en liten obligatorisk present blir det ju också naturligtvis... vad vore julen utan klappar?! Dags att boka tid med fotografen. Vi ger bort inramade familjeporträtt (fast dottern står ju i fokus så klart) och som tur är känner vi en fotograf som fixar fina spontana bilder utan studio-känsla!Till dottern letar jag efter en leksaksspis. Jag tycker Micki-spisen är tråkig (och sista versionen rent av ful). Vill ha något gediget i trä. Några tips?
    japp.
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Vi som älskar julen!