• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Csve
    crasygirl skrev 2008-10-09 12:14:03 följande:
    Yippppie då har årets julmust kommit.... yeah.Jag är väldigt kräsen på julmust. Dricker bara apotekarnes och Zeunerts.Vilka vill ni helst ha?
    va?? har julmusten kommit nu? ja som vatt galet äckligt sugen i 2 veckor!!!!
    vilken sort o vilken affär?
    ?♥ För evigt ♥?
  • Testarossa

Någon dom gör ris a la malta till jul? Hemma brukar vi alltid äta ostkaka till efterrätt...men det verkar allt vara gott med ris a la malta också?!

• Thegran
    Svar på #1011
    Csve skrev 2008-10-09 15:48:43 följande:
    va?? har julmusten kommit nu? ja som vatt galet äckligt sugen i 2 veckor!!!!vilken sort o vilken affär?
    här har det funnits must på ICA i ca en månad nu :)
  • Thegran
    Svar på #1012
    Testarossa skrev 2008-10-09 15:49:15 följande:
    Någon dom gör ris a la malta till jul? Hemma brukar vi alltid äta ostkaka till efterrätt...men det verkar allt vara gott med ris a la malta också?!
    farmor envisas jämt med att göra det...men bara hon och min syster som äter.
    vi andra föredrar fruktkräm av torkade plommon, men en klick grädde till.
    är nån tradition som följt med mammas släkt från finland.
  • Csve
    Thegran skrev 2008-10-09 15:49:23 följande:
    Svar på #1011 här har det funnits must på ICA i ca en månad nu :)
    men va? alltså, har jag missat det på mitt ica så blir jag galen.
    ?♥ För evigt ♥?
  • Thegran
    Svar på #1015
    Csve skrev 2008-10-09 16:00:39 följande:
    fast det är bara en sort som finns inne, så de andra har kanske inte börjat leverera must till butikerna än?
  • crasygirl

ÖB har kommit med sin äckliga vet jag. Men ica kan jag inte säga något om då jag nästan aldrig handlar på ica. Willys hade inte fått den när jag var och handla förra helgen.

Csve skrev 2008-10-09 16:00:39 följande:
  • Winka

Förra året råkade jag köpa fel must... det var kolasmak på musten! Kände mig grundlurad och blev skitsur. I år ska jag läsa noga på varje flaska jag köper!

Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • dio

Vi äter ris a la malta och mosspuddig. Det sista låter kanske äckligt men det är skitgott! Man finmaler en massa mandlar och gör en sorts mousse (stavas??) och så saftsås till. Längtar redan!

• crasygirl

Det fanns massa konstiga smaker förra året. Kolasmak, pepparkaks smak. Jag köpte dom aldrig men såg flaskorna lite här varstanns.

Winka skrev 2008-10-09 16:17:17 följande:
    Förra året råkade jag köpa fel must... det var kolasmak på musten! Kände mig grundlurad och blev skitsur. I år ska jag läsa noga på varje flaska jag köper!
Svar på tråden Vi som älskar julen!