• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • DenDär
    Svar på #1050
    Va bra!
    Baronessan skrev 2008-10-10 13:22:54 följande:
    STORT tack! Mailegs kalendernissar var det jag var ute efter!
  • Bonanza

Jag var inne på Panduro idag. Och oj vad mycket fina saker de hade som man kan pyssla ihop själv. Vissa saker var väl mest att måla färdiga keramikfigurer, men ändå. Det kommer bli mycket julpyssel i år kan jag lova.

• dio

Här sitter jag och smaskar på pepparkaksdeg Jättegott!

• crasygirl

har du köpt eller gjort den själv?

dio skrev 2008-10-10 17:52:08 följande:
    Här sitter jag och smaskar på pepparkaksdeg Jättegott!
  • dio
    crasygirl skrev 2008-10-10 18:02:04 följande:
    har du köpt eller gjort den själv?
    haha köpt! Jag gör bara egen 1 gång/år och jag väntar nog lite med det
  • crasygirl

Min mamma gjorde sin Sats i veckan nu. Men otur som man har så bor man 86mil från hemmet. Men dom skulle spara till dom kommer ner till jul. Mammam gör en sats pepparkaks deg som ska egentligen bli 500 pepparkakor av

Jag klarar inte den köpte alla ggr, men det är väl för att jag är så kräsen. Konditor som man är

dio skrev 2008-10-10 18:16:09 följande:
    haha köpt! Jag gör bara egen 1 gång/år och jag väntar nog lite med det
  • Winka

Nu har jag i brist på Ikeatripp i helgen kollat på allt julpynt på deras sida. Det fanns en del som jag kunde tänka mig, men mycket blått som sagt och det passar i alla fall inte här hemma. 

Stjärnor och ljusstakar fanns uppackade på Maxi när jag var och handlade innan... men ingen must! Ledsen
    Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • crasygirl

Jag som är sååååååååååååååå extremt sugen på julmust men så hade dom det inte på willys *ledsen*

• tj0rvig

Var på Ikea i Happis idag o de har tagit fram julsaker, dock inte så mkt. bara några bord vid kassorna.

• Lininski

Funderar på att börja bläddra i en av mina många julpysselböcker! =) Köper en ny varje år så det har blivit några stycken!
    Dessutom funderar jag på att börja smyglyssna på lite julmusik! =)

Svar på tråden Vi som älskar julen!