• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • tj0rvig

Jag stod helt förvirrad på IKEA häromdan o bara "Blåååått?!(o vitt o silver) Va faaan!" tills sambon fick lite rätsida på det hela med "Men det är väl typ....is o kristall tema du vet, tänk Jukkasjärvi ishotell!" Ett aha-ögonblick. O visst hade det varit snyggt om man hade gjort hela granen i den stilen typ, men det orkar inte jag börja med. Har ju mitt pynt som jag vill ha i granen, så jag fortsätter o leta röda, guldiga o lite "Lantliga" pynt t min gran

• MiaLau

jag måste säga att ikeas julsaker är fruktansvärt tråkiga!

antingen är dom hur plastiga som helst eller så är dom i såna galna färger så att det inte ens tillhör julen! =(
    jag är grymt emot dom där julstjärnorna dom har i plexiglas, =/ helt fel tid på året att ha dom! =(
  • Carola J

Hmm, fick hem såna här roliga rabatter från ellos. Hoppas de har julsaker där.. Hmm, får titta...

• Bonanza

Vad är det för julmagasin ni pratar om? Jag letade i min affär men hittade inget?

• Mixela

Allers julmagasin, en hel tidning om julen. Hittade min på ica.

• Bonanza
    Mixela skrev 2008-10-12 08:26:32 följande:
    Allers julmagasin, en hel tidning om julen. Hittade min på ica.
    Jag kollade ju Ica Maxi. Vad fanken!
  • Analoga

Håller med er andra; Ikea´s julsortiment är inte mycket att hänga i julgranen (nu var jag fyndig va?) . Det fanns ingenting som gav mig nån wow-det-där-vill-jag-ha-känsla. Osmakliga färger också, såg nån julgranskula i orange t o m (!). Förvånansvärt dyrt också, specielt för att vara Ikea, en 2-pack julgranskulor för 39 kronor!!! 

Jag köpte en 6-pack dricksglas för 19 kronor där häromdagen..... 

• vattenkanna

mom of a son skrev 2008-10-01 13:26:19 följande:

Frågar igen då om ni har nåt bra ställe att köpa en sån där färdig påse med adventskalenderjulklappar???
    Vet inte om nån redan har svarat på ditt inlägg men du köpa en påse med adventsjulklappar här www.margaretha.se

Gå in på webbbutik --> jul --> övrigt
  • Wilmis07

Den här tidningen ni snackar om finns den att köpa nu? Har inte sett den någonstans,grrr. Jag älskar tidningar om julen

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Winka

Pressbyrån! Köpte min igår och har myst med lillkillen i soffan hela morgonen (han med tv:n och jag med tidningen).

Wilmis07 skrev 2008-10-12 09:17:30 följande:
    Den här tidningen ni snackar om finns den att köpa nu? Har inte sett den någonstans,grrr. Jag älskar tidningar om julen
    Killen maj -06 och Knodden mars -09
Svar på tråden Vi som älskar julen!