• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Wilmis07

Pressbyrån nästa

Winka skrev 2008-10-12 09:19:59 följande:
    Pressbyrån! Köpte min igår och har myst med lillkillen i soffan hela morgonen (han med tv:n och jag med tidningen).
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • TereseA

var inte så mycket på ikeas hemsida.Julgranskulorna var inte speciellt billiga.Enda som jag tycker var intressant var snörerna,servetter,diamant dropparna till granen och dem där små tomtarna man hänger i granen...plus endel av dem små sakerna man hänger i granen,dem som fanns i olika färger.Dem svart ocg guld tror jag det var.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

googlade fram julmagasinet.253 st ideer.recept osv..tar ju en halv dag att läsa..Skrattande

Akiim är mitt liv 071004
  • crasygirl

får nog ta och köpa detta lilla julmagasin

Vad tidigt det kommer ut?, Men ack så bra då kan man få en massa bra ider.

är det någon som vet om Lejla kommer göra julprogram i år med?

• dio
    TereseA skrev 2008-10-12 10:02:59 följande:
    googlade fram julmagasinet.253 st ideer.recept osv..tar ju en halv dag att läsa..
    sida?
  • Terez

jo det står på tv4 hemsida att leila kommer tillbaka nu snart. Hoppas verkligen att hennes julprogram med kommer igen

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Smulanpus

Perfekt!!!!!! Tack för det kanon tipset!!!

vattenkanna skrev 2008-10-12 09:13:16 följande:
    mom of a son skrev 2008-10-01 13:26:19 följande:
    Vet inte om nån redan har svarat på ditt inlägg men du köpa en påse med adventsjulklappar här www.margaretha.seGå in på webbbutik --> jul --> övrigt
  • Smulanpus

Så var adventskalendern klar! Har bonusbarn bara varannan helg så detta tips var bara såååå bra, billigt och lite kul

Svar på tråden Vi som älskar julen!