• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Carolaj83
    Castafiore-här i norrtälje så har dom trä verkstad på fängelset o gör superfina saker som dom säljer bla barnspisar, du kan ju kolla om det finns i närheten där du bor
  • Mixela
    Gmml skrev 2008-10-11 10:26:17 följande:
    Åh vad jag längtar nu!!Man blir ju såå längtansfull av denna tråden.Vet inte vad det blivit med mig, innan var jag inte sånt hät julfreak, men sen jag blev husägare o mamma längtar jag till julen varje år.Främst längtar jag till allt mysigt under hela december, inte just julaftonen utan helheten med julen,. alla förberedelser, traditioner (vill gärna skapa egna mysiga traditioner för just vår familj) osv..
    Precis så känner jag, det är först när jag blev mamma som jag längtar till julen. Jag gillar också helheten, hela december är speciell.
  • Mixela

Tyckte IKEA hade tråkiga julsaker på hemsidan... det enda jag hittade var en lykta för värmeljus... *besviken*

• Carolaj83

www.formina.se

super roliga kakformar....har beställt några st....

sonens gudmor är tokig i sköldpador....så jag köpte en stor pepparkaksform som en sköldpadda.....tänkte baka några sådanna till henne slå in på nått fint sätt ihop med formen o ge henne i julklapp från sonen

• DenDär

Ja hur 17 ska man veta att IKEAS julgrejer heter Kallt? Kasst tycker jag. Varför gör dom inte som alla andra nätbutiker - har en egen kategori med JUL? Hittade heller inget vidare bland sakerna

Däremot hittade jag massa mys i julmagasinet. Låt o tänkte på att kransar jag vill göra i mossa när jag skulle sova igår

Traditioner? Ja vi har haft skilda traditioner här tidigare. Förra året åkte jag fram och tillbaka 8 mil höggravid. Tyckte inte det var kul alls längre. Så då sa jag Nästa år ska jag fira jul hemma i vårt nya hus sedan får vem som vill vara där *punkt slut*. Så så ska det bli. Så i år börjar vi på nya egna traditioner. Tror vi blir 10 st mitt i renoveringskaoset

• piggen

Tjohoo. Har varit på Gekås i Ullared i dag. Långa rader med julpynt. Köpte även marsipangrisar som jag smaskar på nu och glögg.

Jag behöver tips. Vi ska göra julkort med sonen (obligatoriskt nästan hihi) i pepparkaksgubbedräkt, så söt fast med hatten såg han mest ut som en stereotyp mexikanare. Hur kan man få det fint? Hade han varit tomte (fanns inga fina i hans storlek i Ullared)skulle han stått i hö eller snö med paket osv.
    Har ni något tips på fin bakrund till en liten pepparkaksgubbe?
    Vedspis? Mjöl och deg?

• Helen72a

i dag var vi på Ikea i Sundsvall.....

blev jätte besviken på julsakerna som var där

mesta var ju från förra året..... dessutom sådant som dom hade REAt i januari såldes nu till ordenarie priser

~~Tänk på vad du säger & hur du säger det~~
  • Annelie024

Jag var på Ikea i Malmö idag och de hade en stor julavdelning framme nu. Men jag tyckte inte där var något speciellt. Visst var där fina saker, men lite tråkiga ändå faktiskt. Så det blev inga jul-köp, däremot en massa annat...som vanligt

Svar på tråden Vi som älskar julen!