• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • crasygirl

där kan man hitta så mkt kul.

jag köper nästan alla mina adventskalendrar med glitter där. som jag samlar på.

TereseA skrev 2008-10-12 23:35:21 följande:
    var inne på tradera..massor av julkort dem säljer..både gamla från 40-tal o nyare..utrop 18kr på ett kort från 40-talet..
  • TereseA
    crasygirl skrev 2008-10-12 23:37:14 följande:
    där kan man hitta så mkt kul.jag köper nästan alla mina adventskalendrar med glitter där. som jag samlar på.
    jaha..hur många har du?
    Akiim är mitt liv 071004
  • crasygirl

Nu är jag väl uppe i 30st. Min mormor börja köpa dom för 22år sen när jag föddes. Sen så när hon dog när jag var 5 så fortsatte mamma och nu när jag flyttat hemifrån så köper jag dom

TereseA skrev 2008-10-12 23:38:06 följande:
    jaha..hur många har du?
  • TereseA
    crasygirl skrev 2008-10-12 23:41:08 följande:
    Nu är jag väl uppe i 30st. Min mormor börja köpa dom för 22år sen när jag föddes. Sen så när hon dog när jag var 5 så fortsatte mamma och nu när jag flyttat hemifrån så köper jag dom
    ok..roligt när man har egna traditioner..kan du föra vidare till dina barn senare..
    Akiim är mitt liv 071004
  • Mixela
    DenDär skrev 2008-10-12 21:34:03 följande:
    Svar på #1138Ska du scrappa eller är det PS du vill göra kort i?Jag har länkat till vår hemsida i pyssel/pynttråden i TS men det är scrappade julkort, inte PSbilder.
    Det är "vanliga" julkort, inte PS. Kan du skicka länken till mig, tack!! Skrattande

Jag har aldrig provat scrappa, men tar massor med foton och det hade varit roligt att prova det!!
  • MiaP
    Mixela skrev 2008-10-13 06:27:18 följande:
    Det är "vanliga" julkort, inte PS. Kan du skicka länken till mig, tack!! Jag har aldrig provat scrappa, men tar massor med foton och det hade varit roligt att prova det!!
    Akta dig! Sedan hinner du inte med något annat Jag började datorscrappa förra året och blev helt fast! Tyvärr är jag inte så duktigt men ack vad roligt det är. Gjorde mängder av julkort!
  • DenDär
    Svar på #1165
    www.robiefredrik.se de ligger under pyssel
    Det är ingen avancerad scrapping som andra håller på med
    Mixela skrev 2008-10-13 06:27:18 följande:
    Det är "vanliga" julkort, inte PS. Kan du skicka länken till mig, tack!! Jag har aldrig provat scrappa, men tar massor med foton och det hade varit roligt att prova det!!
  • versan

här kommer jag att hänga med om jag får!
    hehe det gjorde jag förra året och ojj vad det var roligt.
    skickar in en liten bild på pepparkakshuset jag gjorde 2006
    pepparkakshus / Landskap 2006Klicka på den så blir den större.
    2007 så gjorde jag inget peparkakshus för vi hade precis flyttat till villan.
    så det gick inget bra. men nu ni I år ska det minsan bli en.  

• lillalillalillamysan

Ligger här med en sjuk längtan till julen! Vet på ett ungefär vad alla skall få i julklapp så än så länge är det inte förknippat med någon stress

• Gmml

När drar ni igång med julbak o pysslande då ?!
    Är sugen med det känns ju väldigt tidigt än...

Vad har ni föresten för pysseltips man kan göra med en 2,5 åring?

Svar på tråden Vi som älskar julen!