• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Smulanpus

Hehehe nä vi åkte i sommras, va typ 30 grader ute och full knökat på båten!!
    Eh blir han lätt uttråkad? Vi som åkte va i ålder från 27 till 75 och vi sa det att tur det va gratis för det gör vi aldrig om igen hehe vi åkte ändå den korta biten, har man sett en sluss har man sett alla lixom
    Hehe ja det finns nog risk för det i så fall!

Sialch skrev 2008-10-12 20:21:49 följande:
    Var det längesedan ni åkte? är den tråkig så är det inget för våran farfar, då går han i taket direkt hihi
  • Lininski

Åh, har jultidningarna redan börjat säljas?! Amelia Jul brukar jag köpa och så någon mer som jag inte kommer ihåg vart den hör!
    Vilken tidning är bäst/mest prisvärd tycker ni?

• Sialch
    Smulanpus skrev 2008-10-12 20:47:47 följande:
    Hehehe nä vi åkte i sommras, va typ 30 grader ute och full knökat på båten!!Eh blir han lätt uttråkad? Vi som åkte va i ålder från 27 till 75 och vi sa det att tur det va gratis för det gör vi aldrig om igen hehe vi åkte ändå den korta biten, har man sett en sluss har man sett alla lixom Hehe ja det finns nog risk för det i så fall!
    Hmmm, han blir gör lätt uttråkad   så vi kanske ska skippa den resan och hitta på ngt annat endå...HAHAHA....vill ju inte farfar ställer till en sen där ombord....hihi...
    ღ ♥ ღ `°?.¸Ett UNDERBART mirakel Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • Smulanpus

Hahahahahaha ja då är det nog bäst ni hittar på något annat, kanske slutar med att han simmar före båten annars i ren frustration!! Går fortare ialla fall

Sialch skrev 2008-10-12 21:04:56 följande:
    Hmmm, han blir gör lätt uttråkad   så vi kanske ska skippa den resan och hitta på ngt annat endå...HAHAHA....vill ju inte farfar ställer till en sen där ombord....hihi...
  • Carolaj83

precis fått veta att en av mina bästa vänner fick sitt andra barn idag, en liten kille på 3,5 kg åhhhh känner mig så lycklig, och om 54 dagar har jag bf för mitt andra barn

• Mirakel händer
    Carolaj83 skrev 2008-10-12 21:27:37 följande:
    precis fått veta att en av mina bästa vänner fick sitt andra barn idag, en liten kille på 3,5 kg åhhhh känner mig så lycklig, och om 54 dagar har jag bf för mitt andra barn
    Grattis till dina vänner.

Det närmar sig för dig med...Flört
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Sialch
    Carolaj83 skrev 2008-10-12 21:27:37 följande:
    Åhhh vad kul, önskade att vi oxå kunde få flera barn....

Lite försmak till julen.....och nu skall jag krypa ner i sängen m en bra bok... klockan ringer 05.00 i morgon bitti

ღ ♥ ღ `°?.¸Ett UNDERBART mirakel Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • DenDär
    Svar på #1138
    Ska du scrappa eller är det PS du vill göra kort i?
    Jag har länkat till vår hemsida i pyssel/pynttråden i TS men det är scrappade julkort, inte PSbilder.
    Mixela skrev 2008-10-12 20:11:55 följande:
    Citerar mig själv och frågar igen!!
Svar på tråden Vi som älskar julen!