• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Smulanpus

Detta julmagasin får jag nog ta och inhandla imorgon!1 vilken var det Allers???

Sialch: Göta Kanal?? hm den turen har jag åkt hehe det var fint men ganska tråååkigt i längden kan jag säga! Sa min farmor och farfar som var med också. Men det kanske var en liten bättre båt du har tittat på än vad vi åkte med =)
    Annars är det ju en bra idé om dom gillar båt turer och ja slussar ja

• Carolaj83
    dio-vart har du hittat pepparkaksdeg??????? letat som en tok i 2 dagar nu...sååååååå sugen
  • Terez
    Svar på #1129
    Sialch skrev 2008-10-12 19:30:35 följande:
    En till som köpt julmagasinet   började snabbt kika i den när jag satt sonen i badkaret, satt själv på toa stolen och läste fick julklapps tips oxå.... till far och morföräldrar som HAR ALLT !!!!!Såg en annons om Göta kanal resa!!! skall höra om svägerskan m man har lust att vara med att dela till farmor och farfar.... (vi får nog ombesörja resan till själva båten oxå, annars kommer dom aldrig iväg), skall kolla m maken om han tror dom skulle vilja åka bara.....Sitter här och funderar oxå på julkort....vill ha sonen med på korten, vill att det skall vara SNÖ och även ha lite halm + mina små ponnysar med   MEN hur får jag tag på snööööööö nu så jag kan fota detta vill ha lite gammeldags julkort liksom... hmmmm får fundera lite....
    Snö brukar ju finnas utanför ishallar. Ta med dig sonen, pynt och camera och fota i deras privata snöhög. Om du bor i gbg rekomenderar jag snöhögen utanför slottskogsvallensishall, den brukar vara gigantisk Om du inte har vägarna förbi här så uppsök bara närmsta ishall
    ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Bonanza

Nu hittade jag också julmagasinet på ica. Jag blir väldigt peppad till att göra jularrangemang med blommor. Synd att allt blir så himla dyrt bara!

• Mixela
    Mixela skrev 2008-10-12 19:18:55 följande:
    Jag har aldrig gjort egna julkort, har alltid beställt från extrafilm färdigt med text på sidan om fotot. Nu har jag blivit sugen på att göra egna. Kan ni inte visa upp era julkort eller beskriva lite hur ni brukar göra?? Kanske en egen tråd (eller finns det redan)???
    Citerar mig själv och frågar igen!!
  • Sialch
    Terez skrev 2008-10-12 19:54:27 följande:
    Svar på #1129 Snö brukar ju finnas utanför ishallar. Ta med dig sonen, pynt och camera och fota i deras privata snöhög. Om du bor i gbg rekomenderar jag snöhögen utanför slottskogsvallensishall, den brukar vara gigantisk Om du inte har vägarna förbi här så uppsök bara närmsta ishall
    VA smart du är   tar transporten och hästen m sonen i bilen och kör till Läkerol arena i Gävle, har ca 5 mil.... synd att vi inte har fått Göranssonska arenan i Sandviken klar, där kan jag nog fota nästa år!!!!! Att man inte tänkte på det...
    Smulanpus skrev 2008-10-12 19:37:31 följande:
    Detta julmagasin får jag nog ta och inhandla imorgon!1 vilken var det Allers???Sialch: Göta Kanal?? hm den turen har jag åkt hehe det var fint men ganska tråååkigt i längden kan jag säga! Sa min farmor och farfar som var med också. Men det kanske var en liten bättre båt du har tittat på än vad vi åkte med =)Annars är det ju en bra idé om dom gillar båt turer och ja slussar ja
    Var det längesedan ni åkte? är den tråkig så är det inget för våran farfar, då går han i taket direkt hihi
    ღ ♥ ღ `°?.¸En älskad & efterlängtad son Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • Annelie024

Åh, det är så kul att läsa allt julprat. Jag brukar också göra egna julkort. Tar kort på barnen och framkallar och sen pysslar vi med vanlig kartong, glitter och stjärnor och en massa roliga juliga saker. Känns roligare att ge bort när man lagt ner lite tid på det.

Ingen som vet någon hemsida med kuligt julpyssel på?

Svar på tråden Vi som älskar julen!