• Stormis

Mutsy del 8

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html

• Svar på tråden Mutsy del 8
  • Forsea

Ser att du är "still going strong" Stormis! Bra jobbat!

• Norpans mamma

Aha!
    Jag köpte Mutsy ståbrädan(SUVERÄN!) från Pingpong i somras. Fick den på 2 dagar och kostade omkring 500 med frakt om jag inte minns fel. Maila och fråga om den finns i lager, i så fall är det bara att slå till!

• Stormis
    Forsea skrev 2008-09-30 00:10:24 följande:
    Ser att du är "still going strong" Stormis! Bra jobbat!
    Man gör ju vad man kan för att hjälpa, vet själv hur jag slet mitt hår när jag letade info . Saknar f ö dig, men ni kanske hålelr på att passera ur vagnlivet?
  • gndl

Nu har vi provkört vår Slider i lite drygt en vecka. Tänkte sammanfatta mina första intryck lite kort. Vagnen är fantastiskt smidig att köra, och vår lille kille älskar det lilla gunget som verkar vara lite typiskt även för 4ridern, han somnar direkt. Flera har kommit fram och frågat om vagnen och tycker den är fin så "hippfaktorn" verkar finnas där.

Funktionerna att kunna lyfta av liggdelen med handtaget kvar har varit användbar för oss, vi har även haft nytta av att bilstolen passar direkt på chassiet men den funktionen är ju inte så unik. Om jag skall vara kritisk till ngt så är det att vagnen blir ju lite tung, även liggdelen om man vill ta loss den med handtaget kvar blir lite otymplig. Jag tror vagnen är konstruerad med tanke på sittdelen, och för att den skall bli så liten som möjligt när man fäller ihop den skall sittdelen vara vänd framåt, Det är ju inget stort bekymmer eftersom man vänder sittdelen på 2 sekunder. Återkommer med mer efter lite längre tids användning.

• Stormis
    gndl skrev 2008-10-15 09:17:54 följande:
    Nu har vi provkört vår Slider i lite drygt en vecka. Tänkte sammanfatta mina första intryck lite kort. Vagnen är fantastiskt smidig att köra, och vår lille kille älskar det lilla gunget som verkar vara lite typiskt även för 4ridern, han somnar direkt. Flera har kommit fram och frågat om vagnen och tycker den är fin så "hippfaktorn" verkar finnas där. Funktionerna att kunna lyfta av liggdelen med handtaget kvar har varit användbar för oss, vi har även haft nytta av att bilstolen passar direkt på chassiet men den funktionen är ju inte så unik. Om jag skall vara kritisk till ngt så är det att vagnen blir ju lite tung, även liggdelen om man vill ta loss den med handtaget kvar blir lite otymplig. Jag tror vagnen är konstruerad med tanke på sittdelen, och för att den skall bli så liten som möjligt när man fäller ihop den skall sittdelen vara vänd framåt, Det är ju inget stort bekymmer eftersom man vänder sittdelen på 2 sekunder. Återkommer med mer efter lite längre tids användning.
    Grattis Danne till bebisen! Det var på tiden, var ju superlängesen vi sågs. Kul att höra att jag inte helt lurat er i fördärvet (även om jag själv sålt min själ till satan (läs Bugaboo...). Jag tror att de flesta vagnar är gjorda med sittdelen i åtanke, det är ju ändå den man har större delen av tiden. De flesta byter ju bort liggdelen inom ett halvår så det är ganska klokt. Tyngden var det som talade emot när den fö verkar vara super tyckte jag med, men men. Man vänjer sig! Grattis!
    Man är snäll först när man inte längre tycker om pepparkakor...
  • gndl
    Svar på #25
    Tack Stormis! Jo just nu är livet toppen och vad gäller hjälpen vi fick till att bli sålda på Mutsy är vi också jättenöjda. Även om det säkert är bannlyst att säga det i detta forumet kan jag förstå att du är nöjd med Bugaboo, de verkar ju jättesmidiga, fast helt fel förstås. Gott att du dessutom fortfarande håller ställningar här i forumet. Ha det gott!
  • Mullbäret

I morse hämtade jag och sambon vår Mutsy Slider på Posten! Vagnen ligger fortfarande i kartongerna, eftersom vi var tvugna att gå till jobbet. Men ikväll ska vi packa upp den och ta ut den på en testrullning. Vagnens egentliga storåkare kommer först i januari, så vi får se hur mycket vi kan dra runt på en tom vagn innan folk börjar titta konstigt på oss.

Jag återkommer med lite första intryck och kommentarer när vagnen är uppackad!

• Dalkulla74

Hej!
    Jag har kikat på Mutsyvagnarna och de verkar uppfylla alla mina önskemål på den vagn jag vill ha .

Har försökt skumma i era trådar men tänkte fråga om det stämmer att man inte kan köpa Urban Rider i Sverige numera? För mig står det mellan den och en 4rider med lufthjul.

Ge mig gärna för och nackdelar mellan de 2 modellerna

Tack på förhand!

• Stormis
    Dalkulla74 skrev 2008-11-02 16:49:25 följande:
    Hej!Jag har kikat på Mutsyvagnarna och de verkar uppfylla alla mina önskemål på den vagn jag vill ha .Har försökt skumma i era trådar men tänkte fråga om det stämmer att man inte kan köpa Urban Rider i Sverige numera? För mig står det mellan den och en 4rider med lufthjul.Ge mig gärna för och nackdelar mellan de 2 modellerna Tack på förhand!
    Dte stämmer ett UR inte längre säljs i Sv. Varför minns jag inte just nu. Om du tvekar mellan de 2 skulle jag ta 4R. Har haft båda. 4R är MKT smidigare och känns lika stabil trots att den är smalare mellan framhjulen. Liksom inget att tveka på. Hade först UR, men kompltterade sen med ett 4R-chassi.
    Man är snäll först när man inte längre tycker om pepparkakor...
  • Dalkulla74

Stormis: Tack för ditt svar ! OK, men skulle du tänka lika om du mest långpromenerade på grusväg och sällan var i stan/affärer med? Behöver en stabil vagn med bra dämpning men vägrar ha en vagn utan styrning på framhjulen igen (Hade Brio duo 05 sist).

Svar på tråden Mutsy del 8