• Stormis

Mutsy del 8

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html

• Svar på tråden Mutsy del 8
  • Infinite Joy
    Allimac 2004 skrev 2008-11-27 15:25:41 följande:
    Tror det blir en UR, antingen från blocket eller från england (lite dyrare än pingpong, men ingen lång leveranstid)Tycker min kille sitter superdåligt i Buggan, han sitter bättre i en emmaljunga, och ur har ju liknade sits
    Mm... har alltid gillat emmaljungas ombonade sitsar så blev helt till mig då jag såg mutsy. Men så var det någon som påpekade att deras barn hade hasat ner så jag velar lite fortfarande. Men hade ping-pong lång everans på den vagnen du ville ha? Vilken sida ska du beställa ifrån?
  • Allimac 2004

Infinite Joy skrev 2008-11-27 20:22:31 följande:

Mm... har alltid gillat emmaljungas ombonade sitsar så blev helt till mig då jag såg mutsy. Men så var det någon som påpekade att deras barn hade hasat ner så jag velar lite fortfarande. Men hade ping-pong lång everans på den vagnen du ville ha? Vilken sida ska du beställa ifrån?
    Här har dom för omedelbar leverans...

www.oxfordpramcentre.co.uk/

men många säger ju att deras barn hasar ner i emmaljunga med och sitter så bra i buggan...
    Mina barn har suttit kanon i emmaljuga, men inte i buggan.
  • Infinite Joy
    Allimac 2004 skrev 2008-11-27 20:29:04 följande:
    Här har dom för omedelbar leverans...www.oxfordpramcentre.co.uk/men många säger ju att deras barn hasar ner i emmaljunga med och sitter så bra i buggan...Mina barn har suttit kanon i emmaljuga, men inte i buggan.
    Kanske olika på barn då. Har bara testat UJ, cam och bee.... tycker väl att han sitter rätt så bra i alla. Men är jag som inte är så störtförtjust i camen.
  • Infinite Joy
    Allimac 2004 skrev 2008-11-27 20:29:04 följande:
    Här har dom för omedelbar leverans...www.oxfordpramcentre.co.uk/men många säger ju att deras barn hasar ner i emmaljunga med och sitter så bra i buggan...Mina barn har suttit kanon i emmaljuga, men inte i buggan.
    Tack för länken förresten. Ska kolla in!
  • Infinite Joy
    Allimac 2004 skrev 2008-11-27 15:25:41 följande:
    Tror det blir en UR, antingen från blocket eller från england (lite dyrare än pingpong, men ingen lång leveranstid)Tycker min kille sitter superdåligt i Buggan, han sitter bättre i en emmaljunga, och ur har ju liknade sits
    Hmm... på 4R light är de billigare i england. Vill nog dock ha lufthjul, vilket de inte hade där.
  • Allimac 2004

Infinite Joy skrev 2008-11-27 20:38:33 följande:

Hmm... på 4R light är de billigare i england. Vill nog dock ha lufthjul, vilket de inte hade där.
    Det var ju synd...annars verkar dom vara bra. har fått mycket snabba mailsvar på mina frågor
  • Stormis
    Allimac 2004 skrev 2008-11-25 22:45:51 följande:
    Nu har jag bestämt mig att Byta min bugga mot en Mutsy...men jag kan inte riktigt bestämma mig för om det ska bli en UR eller en 4R.Just nu lutar det åt en UR eftersom det kommer mycket snö här under vintern och plogningen inte alltid funkar Ni som har en 4R, hur går den i snö?Kan man sätta en fotsack på Mutsyvagnarna?
    Tycker att de går ganska samma i snö, men UR går väl aningen bättre eftersom det går i samma hjulspår. 4R framhjul sitter ju tätare och då blir det ju fler "spår", men däcken är hyfsat stora så det går ändå. Däremot behöver du låsa hjulen oavsett vagn och det är smidigare med UR eftersom du gör det ungefär som man bromsar. 4R måste du stanna och gå fram och dra en spak vid framhjulen. Finns både åkpåse och booth-cover till Mutsy. Tycker dock att booth-covern täckte dåligt eller så fick jag inte till det. Eller så passar den bättre på större barn än små helt enkelt.
  • Allimac 2004

Okay, kanske man kan sy sig en egen fotsack som täcker bättre.. Tack för att du svarar på alla frågor

Stormis skrev 2008-11-29 10:54:40 följande:
    Tycker att de går ganska samma i snö, men UR går väl aningen bättre eftersom det går i samma hjulspår. 4R framhjul sitter ju tätare och då blir det ju fler "spår", men däcken är hyfsat stora så det går ändå. Däremot behöver du låsa hjulen oavsett vagn och det är smidigare med UR eftersom du gör det ungefär som man bromsar. 4R måste du stanna och gå fram och dra en spak vid framhjulen. Finns både åkpåse och booth-cover till Mutsy. Tycker dock att booth-covern täckte dåligt eller så fick jag inte till det. Eller så passar den bättre på större barn än små helt enkelt.
  • Stormis
    Allimac 2004 skrev 2008-11-29 16:57:25 följande:
    Okay, kanske man kan sy sig en egen fotsack som täcker bättre.. Tack för att du svarar på alla frågor
    Man gör vad man kan . Jo, jag hade nog satsat på en annan fotsack, åkpåsen har dock godkänt!
  • Allimac 2004
    Stormis skrev 2008-11-29 17:33:51 följande:
    Man gör vad man kan . Jo, jag hade nog satsat på en annan fotsack, åkpåsen har dock godkänt!
    Ja måste bara få tag i en vagn innan jag kollar upp fotsackar :D
    När det gäller åkpåse så kör jag på med min gammla Voksi...den är helt överlägsen när det är kallt
Svar på tråden Mutsy del 8