• Stormis

Mutsy del 8

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html

• Svar på tråden Mutsy del 8
  • Flowerfairy

Stormis skrev 2008-11-11 19:59:41 följande:

Joey bär man i handtag i suffletten, de andra har sidohandtag tror jag.
    Ursäkta min okunnighet, men vad är "Joey"?
  • Roslagen123

Bodde jag i lägenhet utan hiss skulle jag helt klart satsa på en sittvagn med mjuklift, tex Teutonia. Jag tycker bra om mina Mutsy-vagnar men även om liggdelen inte är svår att få av så är den relativ tung och det är mycket lättare att bära med sig en mjuklift om man nu ska bära den flera gånger per dag upp och ned för trappor med bebis i.

Joey är en liggdel med lite "tuffare" stil.

• la mouche

Stormis:
    Tack för engagemang! Jag har också ett diffust minne av nån som haft nån som haft bild men minns inte alls vem så jag hoppas bara nån kanske surfar förbi och råkar titta till i tråden...

Flowerfairy:
    Jag håller med Stormis och Roslagen123 om att även om liggdelen är lätt att klicka på och av så är den rätt tung att bära. Jag har en med bärremmar men min rygg var rätt "bruten" efter graviditeten så det var tungt ändå.

• Flowerfairy

Hmm.. Jag får kanske lägga Mutsy-tanken på hyllan då... Fast jag trodde att Slidern hade fullt liggläge? I den borde man ju isåfall kunna ha en mjuklift...

• Stormis
    Flowerfairy skrev 2008-11-12 16:05:00 följande:
    Hmm.. Jag får kanske lägga Mutsy-tanken på hyllan då... Fast jag trodde att Slidern hade fullt liggläge? I den borde man ju isåfall kunna ha en mjuklift...
    Fast Slidern har ergonomisk sits, dvs skålad så den passar ju inte alls med en mjuklift... Sorry.
  • Flowerfairy
    Stormis skrev 2008-11-12 21:39:19 följande:
    Fast Slidern har ergonomisk sits, dvs skålad så den passar ju inte alls med en mjuklift... Sorry.
    Aha. Tack för info iallafall! Det verkar som om det får bli en annan vagn...
  • nyfikna mamman

hej alla mutsyfantaster,

jag väntar tvåan och är sugen på mutsy 4R. Det jag funderar på är ståbräda, är det någon som har använt en sån? Jag är ganska kort och behöver ha handtaget långt ner så därför funderar jag på om det blir för knöligt för mig att min 2-åring står på ståbräda neranför? Nån som har testat?

• Infinite Joy

Hej alla Mutsyförare!
    Jag funderar starkt på att köpa en 4R då jag vill byta från min bb cam. Är så otroligt missnöjd med den vagnen. Tänkte först byta till UJ som jag haft tidigare, men fick sedan syn på Mutsy. Den verkar verkligen vara helt super, förutom varukorgen som är värdelös. Varför sätta en sådan liten varukorg? Hade tänkt köpa min vagn från Knodd, men hittade den sedan på ping-pong till ett superpris. Hur länge har ni som beställt därifrån fått vänta? Har det varit något strul med de om man har behövt reklamera?
    Sedan undrar jag om någon har bild i sitt galleri på Team Brown?

• Smultronhjärta
    nyfikna mamman skrev 2008-11-17 17:01:52 följande:
    hej alla mutsyfantaster,jag väntar tvåan och är sugen på mutsy 4R. Det jag funderar på är ståbräda, är det någon som har använt en sån? Jag är ganska kort och behöver ha handtaget långt ner så därför funderar jag på om det blir för knöligt för mig att min 2-åring står på ståbräda neranför? Nån som har testat?
    Jag vet att många som har köpt Mutsys egna ståbräda är jättenöjda med den lösning
    Och vad det gäller handtaget så kan man väl hålla vid sidan om barnet och ha handtaget framför er båda
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Infinite Joy

Angående det här med färger... även intresserad av att se Cargo mocha och active coffe. Vilken färg tycker ni som har sett irl är finast? Någon av de ovanstående eller team brown?

Svar på tråden Mutsy del 8