• Stormis

Mutsy del 8

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html

• Svar på tråden Mutsy del 8
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-18 11:24:22 följande:
    Hihi jag och det där blev jag inte klokare av Chassit ser likadana ut men man väljer färg på det och next innebär att det är skinn på handtaget. Lufthjul tror jag faktiskt att det är på alla Mutsy utom Spidern(men det är jag inte säker på)Googla på Mutsy för att på så sätt hitta bättre färgkartor och således bli aningens klokare gällande de olika färgerna på klädslarna. Så gjorde jag första ggn men kommer inte ihåg var jag hittade kartorna nu..
    Man kan välja om man vill ha lufthjul eller punkteringsfria på 4R, den med punkteringsfria är 2 kg lättare. Färgkatror finns på www.mutsy.com, men där ser man inte strukturen på tyget. Var in på mamarazzi igår och kikade på färgkartan, men reflekterade inte över tygtyp och namn. Fanns ett tyg som var slätt och glansigt och 2 sorter som liknade det kraftiga på UJ fast som bestod av typ knottror. Knottrorna var matta på vissa tror jag och på vissa var typ varannan glansig. Haha, svårförklarat det här.
  • Infinite Joy

Vad gäller varukorgen var det egentligen inte dess storlek som var dålig, utan brist på kant längst bak. Föreställer mig att saker lätt ramlar ur.

• Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-18 11:37:38 följande:
    Man kan välja om man vill ha lufthjul eller punkteringsfria på 4R, den med punkteringsfria är 2 kg lättare. Färgkatror finns på www.mutsy.com, men där ser man inte strukturen på tyget. Var in på mamarazzi igår och kikade på färgkartan, men reflekterade inte över tygtyp och namn. Fanns ett tyg som var slätt och glansigt och 2 sorter som liknade det kraftiga på UJ fast som bestod av typ knottror. Knottrorna var matta på vissa tror jag och på vissa var typ varannan glansig. Haha, svårförklarat det här.
    Jag hade valt 2kg lättare i ditt fall-framförallt med tanke på att du är van vid BB som är lätt till vikten iaf
    Färgkartorna är ju inte helt hundra vare sig på Mutsy eller Pingpong..tyvärr
    Jag kan hjälpa dig med hur sittdelen på Cargo ser ut i materialet..Den är glansig och slät i tyget överallt utom längst ner där skorna är för där är den knottrig och mattare i färgen,grövre i tyget. Detta glansiga tyg tycker jag är superbra, lätt att hålla rent och håller sig fräscht.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-18 11:42:07 följande:
    Jag hade valt 2kg lättare i ditt fall-framförallt med tanke på att du är van vid BB som är lätt till vikten iaf Färgkartorna är ju inte helt hundra vare sig på Mutsy eller Pingpong..tyvärrJag kan hjälpa dig med hur sittdelen på Cargo ser ut i materialet..Den är glansig och slät i tyget överallt utom längst ner där skorna är för där är den knottrig och mattare i färgen,grövre i tyget. Detta glansiga tyg tycker jag är superbra, lätt att hålla rent och håller sig fräscht.
    Med då vet jag vilket material det är. Föreställde mig att det rispades lättare och kanske blev fläckigt av regnen. Det tyget du har vid fötterna låter som team eller kanske active. Troa att det är activ som är knottrigt och glansigt, medan team är knottrigt och matt. Nu återstår bara hjulval och tygval. Kämpigt värre!!
    Tusen tack för all din hjälp!
  • Lottie2008

Har precis fått hem min Mutsy 4 Rider (lightweight), i färgen active coffee. Jättefin!
    Vi har bara ett problem. Vi kan inte komma på hur man fäller ihop chassit. Vi hade inga problem med att få upp det. Har läst och följt insruktionerna som säger att man ska hålla inne knappen på handtaget samtidigt som man drar upp säkerhetsanordningen på vänster ledstång, för ner handtaget och trycker detta nedåt samtidigt som vgnen är bromsad. Men jag får bara inte ner det.
    Är det någon som har haft samma problem? Det måste ju vara något litet knep jag missat.
    Håller på att bli galen!

• Infinite Joy
    Lottie2008 skrev 2008-11-18 12:33:37 följande:
    Har precis fått hem min Mutsy 4 Rider (lightweight), i färgen active coffee. Jättefin!Vi har bara ett problem. Vi kan inte komma på hur man fäller ihop chassit. Vi hade inga problem med att få upp det. Har läst och följt insruktionerna som säger att man ska hålla inne knappen på handtaget samtidigt som man drar upp säkerhetsanordningen på vänster ledstång, för ner handtaget och trycker detta nedåt samtidigt som vgnen är bromsad. Men jag får bara inte ner det. Är det någon som har haft samma problem? Det måste ju vara något litet knep jag missat.Håller på att bli galen!
    Åh, vad skoj. Varifrån köpte ni?
    Har du bild i ditt galleri? Är tyget knottrigt och glansigt?
  • Smultronhjärta
    Lottie2008 skrev 2008-11-18 12:33:37 följande:
    Har precis fått hem min Mutsy 4 Rider (lightweight), i färgen active coffee. Jättefin!Vi har bara ett problem. Vi kan inte komma på hur man fäller ihop chassit. Vi hade inga problem med att få upp det. Har läst och följt insruktionerna som säger att man ska hålla inne knappen på handtaget samtidigt som man drar upp säkerhetsanordningen på vänster ledstång, för ner handtaget och trycker detta nedåt samtidigt som vgnen är bromsad. Men jag får bara inte ner det. Är det någon som har haft samma problem? Det måste ju vara något litet knep jag missat.Håller på att bli galen!
    Det vanligaste problemet är att man inte trycker in knappen på handtaget tillräckligt hårt, piggen på vänster sida måste ju åka in förbi säkerhetsanordningen
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Infinite Joy

Nu har jag fått svar från ping-pong.... team brown får de in i början av december och active coffee samt carco mochai januari. Men jag tror nog att jag känner mest för brunt ändå. På min cam har jag sand-vit och känner kanske lite för mörkare nu.... men de andra är också fina.
    Vilka färger har ni?

• Lottie2008
    Svar på #66
    Vi har köpt vår vagn från Villa Magnolia i Malmö.
    Tyget är kanske lite knottrigt och glansigt (ett silverskimmer kommer liksom från tyget i ljus).
    Inga bilder än men jag ska försöka ordna det.
  • Lottie2008
    Svar på #67
    Tack, nu tror jag att jag fått in känslan. Jag var nog lite för försiktig!
Svar på tråden Mutsy del 8