• Stormis

Mutsy del 8

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html

• Svar på tråden Mutsy del 8
  • Stormis

Lilly Ängla Mio Nore skrev 2008-09-05 11:15:55 följande:

Hej,Några frågor.Jag funderar på att köpa en 3rider till min lilla som kommer i januari. Den är ju så snygg.Grejen är den att den finns nog inte att titta på här i närheten så jag får beställa den otittad i så fall. Riskabelt?Går det att ha ståbräda på? Vilken i så fall?Den måste absoulut vara stabil, annars köper jag den inte. Är den det?Om man köper ett duopaket med ligg och sittdel får man med nåt vindskydd till liggdelen? Regnskydd och myggnät får man köpa till va?Sufflet till sittdelen får man väl med fast det inte finns några bilder på det?Jag är 1,78 lång, tror ni höjden på vagn och handtag passar mig?Lite snurrigt, hoppas nån kan svara.
    Jag köpte otittad. Ångrade mig inte. Däremot kan jag inte svara för 3R, för den har jag inte haft. Mutsy har en egen ståbräda som de säger är superbra. Om den är begränsad till vissa modeller tror jag inte, men vet inte. Du får inte med nåt vindskydd. Mygg- och regnskydd köps separat. Jag har använt Brio/Tullsas universal. Dvs såna som passar alla vagnar, tar mkt liten plats ihoppackade vilket är vad jag vill åt. Sufflett får du med till sittdelen, liksom båge. Höjden blir nog toppen för en ståtlig persom som du!
  • Lilly Ängla Mio Nore
    Stormis skrev 2008-09-05 15:54:34 följande:
    Lilly Ängla Mio Nore skrev 2008-09-05 11:15:55 följande:
    Jag köpte otittad. Ångrade mig inte. Däremot kan jag inte svara för 3R, för den har jag inte haft. Mutsy har en egen ståbräda som de säger är superbra. Om den är begränsad till vissa modeller tror jag inte, men vet inte. Du får inte med nåt vindskydd. Mygg- och regnskydd köps separat. Jag har använt Brio/Tullsas universal. Dvs såna som passar alla vagnar, tar mkt liten plats ihoppackade vilket är vad jag vill åt. Sufflett får du med till sittdelen, liksom båge. Höjden blir nog toppen för en ståtlig persom som du!
    Tack så mycket för ditt svar!

Finns det någon annan som kan svara för 3ridern?
    Jag är ju verkligen jättesugen på en trehjuling (3ridern har ju egentligen 4 hjul)men jag kommer att gå en del på grus och stabilitet är ett måste. Tycker ni jag ska välja en annan mutsy modell?
  • sabina81

Jag har en 4rider och är super nöjd.

Men jag var tvungen att byta mitt chassi då det gnisslade och drog snett. Nu gnisslar det inget men de svarta gummilisterna nere på fotstödet har lossnat. Det gjorde dem på det gamla chassit oxå.
    Det är ju verkligen inget att hänga upp sig på egentligen. När man är så nöjd med vagnen, som jag är för övrigt.

Är det någon annan som varit med om detta?

• Nonigirl

Jag läser med spänning era inlägg om Mutsy som vi precis har upptäckt efter vansinnigt letande efter den "perfekta" vagnen. Vi har så gott som bestämt oss för en 4 Rider SS. Jag har två frågor:

1. Någon som har ligginsatsen i färgen Cargo cream? Blir den lätt smutsig och vad är det för innertyg? Jag har inte lyckats hitta bilder på innertyget nånstans.

2. Någon som valt lättviktaren istället för single spoke standard ram. Vad avgjorde?

• Norpans mamma

Vi har 4 rider light. För oss var det valet lätt. Den är ngr kilo lättare och man slipper pumpa eller få punka när man är långt hemifrån (vilket är så jäkla irriterande)! Sen är hjulen på singel spoke ruskigt snygga, men annars ser jag inga fördelar alls. Tycker det är precis lika mkt gung i våra punkteringsfria däck som i alla luftpumpade vi haft innan.

• Timotei

Ställde nedan fråga under rubriken barnvagnar, men så upptäckte jag att det fanns denna Mutsy-tråd, så ställer frågan här också :)

Hej alla mutsy-ägare!

Är själv en mkt nöjd Mutsy ägare sedan i tisdags (3rider). Ett problem bara, den ståbrädan vi hade sedan tidigare (Easyrider) passar inte Mutsy-vagnen som har alldeles för tjock ram. Jag har kollat på nätet, och antingen tycker jag att de säljer Mutsys egna ståbräda alldeles för dyrt (1050kr) eller så är det alldeles för långa leveranstider (minst 5-6 veckor på babybee som är den enda som har humant pris på 595 kr). Vi behöver ju en ståbräda snarast, i alla fall inom två veckor.

Finns det ngn annan ståbräda som passar Mutsy också? Eller finns de annan butik som säljer lika billigt som Babybee, alltså 595 kr.

Supertacksam för alla svar :)!

• Stormis

Har du kollat med pingpong-online.com? De har varit billigast på Mutsy, men leveranstiden kanske är för lång? Maila dem och fråga. Har ingen egen erharenhet av ståbräda, men jag har hört att Mutsys är väldigt bra. Dock repade den chassit på den beg vagn jag köpte.

Timotei skrev 2008-09-26 18:09:54 följande:
    Ställde nedan fråga under rubriken barnvagnar, men så upptäckte jag att det fanns denna Mutsy-tråd, så ställer frågan här också :)Hej alla mutsy-ägare!Är själv en mkt nöjd Mutsy ägare sedan i tisdags (3rider). Ett problem bara, den ståbrädan vi hade sedan tidigare (Easyrider) passar inte Mutsy-vagnen som har alldeles för tjock ram. Jag har kollat på nätet, och antingen tycker jag att de säljer Mutsys egna ståbräda alldeles för dyrt (1050kr) eller så är det alldeles för långa leveranstider (minst 5-6 veckor på babybee som är den enda som har humant pris på 595 kr). Vi behöver ju en ståbräda snarast, i alla fall inom två veckor.Finns det ngn annan ståbräda som passar Mutsy också? Eller finns de annan butik som säljer lika billigt som Babybee, alltså 595 kr.Supertacksam för alla svar :)!
  • Timotei
    Svar på #18
    Tack! Gick in på sajten och har skickat över en fråga på leveranstiden. Vet du hur är med med fraktkostnad, det stod på hemsidan att det kostar 10 EUR för beställningar under 150 EUR, tilkommer det något på det?
  • Stormis
    Timotei skrev 2008-09-26 21:01:33 följande:
    Svar på #18Tack! Gick in på sajten och har skickat över en fråga på leveranstiden. Vet du hur är med med fraktkostnad, det stod på hemsidan att det kostar 10 EUR för beställningar under 150 EUR, tilkommer det något på det?
    När jag beställde därifrån så kommer jag över summan för fraktfritt så jag vet inte. Men det kan jag inte tänka mig att göra. Tänk bara på att de lägger på svensk moms på priset, du ser det riktiga priset först när du är inloggad som svnesk. Däremot har de ju "alltid" 5 % rabatt samt att jag fick 2 % rabatt när jag betalade med kort. Så priset blev ungefär som det tyska. Logga in dig och "testbeställ" så får du fram helhetspriset. Lycka till
Svar på tråden Mutsy del 8