• Stormis

Mutsy del 8

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html

• Svar på tråden Mutsy del 8
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-19 21:32:53 följande:
    Jag har haft lammfäll i vagnen året om utom när det är som kallast, har Buggysnuggles med mycket färg och funderar just nu på en röd dunåkpåse*längtar till julen* Buggysnuggles passar jättebra i sittdelen
    Är själv lite sugen på en svart sammet från Elodie... fint till den bruna, men också till svart. Jag kör också lammfäll för det mesta.
    Såg att en cam med sittdel väger 9 kg.... är mindre än bara chassit på 4R med lufthjul. *Gulp* Men vagnen är säkert en stabil rackare.
  • Infinite Joy

Vet du förresten om Mutsy har bra andrahandsvärde? Känns inte som att så många känner till märket, själv upptäckte jag det i förra veckan.

• Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:35:14 följande:
    Är själv lite sugen på en svart sammet från Elodie... fint till den bruna, men också till svart. Jag kör också lammfäll för det mesta. Såg att en cam med sittdel väger 9 kg.... är mindre än bara chassit på 4R med lufthjul. *Gulp* Men vagnen är säkert en stabil rackare.
    Åh den funderade jag oxå på även om det skulle bli "svartpåsvart" men det är inte så farligt när det är olika material..dock backade jag pga att sammet har en tendens att dra åt sig allt..damm,pollen etc..
    Vagnen väger en del..logiskt sett så borde ju 4R väga mer än 3R men jag har aldrig haft problem med vikten eftersom den är så lättmanövrerad tack vare framhjulet. Min vagn är som en 4 hjuling eftersom den har 4 hjul men att två sitter ihop gör den till en 3 hjuling men en stabil sådan
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Stormis
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:30:48 följande:
    Det är sant. Sambon säger också svart, men vet inte om jag kan släppa den bruna. Vad har du för åkpåse?Tack för all din hjälp... är du less på att svara så behöver du inte....
    Men brun är så snyggt!!!! Team Gold är min favvis, fast jag har aldrig sett den . Tror inte att du ångrar dig med brunt.

Jag hade tidigare en 4R med lufthjulen. Var kanon att köra, men jag bytte den pga att jag ville ha ergonomisk sittdel mot en BB och det är stor skillnad viktmässigt även när man kör, inte bara lyfter. Så de andra hjulen kanske är bättre, men en som hade haft den upplevde dem som plastiga (en som sa när jag bestämde mig för vilken jag skulle ha, men det är ju högst personligt).

Mutsys egna åkpåsar upplever jag är som BB i tjockleken om det är så att du vill ha i samma tyg/färg som vagnen. Lite styvare dock.
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:36:40 följande:
    Vet du förresten om Mutsy har bra andrahandsvärde? Känns inte som att så många känner till märket, själv upptäckte jag det i förra veckan.
    Nope inte jämfört med BB och UJ
  • Infinite Joy
    Stormis skrev 2008-11-19 21:39:38 följande:
    Men brun är så snyggt!!!! Team Gold är min favvis, fast jag har aldrig sett den . Tror inte att du ångrar dig med brunt. Jag hade tidigare en 4R med lufthjulen. Var kanon att köra, men jag bytte den pga att jag ville ha ergonomisk sittdel mot en BB och det är stor skillnad viktmässigt även när man kör, inte bara lyfter. Så de andra hjulen kanske är bättre, men en som hade haft den upplevde dem som plastiga (en som sa när jag bestämde mig för vilken jag skulle ha, men det är ju högst personligt). Mutsys egna åkpåsar upplever jag är som BB i tjockleken om det är så att du vill ha i samma tyg/färg som vagnen. Lite styvare dock.
    Jag tycker också att plastfälgarna känns just "plastiga". Åh, vad osäker jag blir när du säger att den är tyngre att köra också. Men min cam gillar jag inte alls och hade först tänkt byta tillbaka till UJ.... men Mutsy verkar vara så bra tycker jag. Gillar sittdelen på 4R då den känns ombonad som en Emmaljunga. Upplever inte du att barnet liksom hänger i bb då man har den i hösta sittläget? Hade man int espänt selen hade åtmnstone mina barn åkt ur vagnen.
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-19 21:40:43 följande:
    Nope inte jämfört med BB och UJ
    Som tur är köper man den billigt från tyskland, annars hade det känts surt att inte kunna sälja vidare.
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:47:26 följande:
    Som tur är köper man den billigt från tyskland, annars hade det känts surt att inte kunna sälja vidare.
    Ja precis
  • Stormis
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:46:11 följande:
    Jag tycker också att plastfälgarna känns just "plastiga". Åh, vad osäker jag blir när du säger att den är tyngre att köra också. Men min cam gillar jag inte alls och hade först tänkt byta tillbaka till UJ.... men Mutsy verkar vara så bra tycker jag. Gillar sittdelen på 4R då den känns ombonad som en Emmaljunga. Upplever inte du att barnet liksom hänger i bb då man har den i hösta sittläget? Hade man int espänt selen hade åtmnstone mina barn åkt ur vagnen.
    Vad är det som gör att du inte gillar BB längre? Att det hänger ut? Dte stör inte oss. Kör i mellanläget för viloläge och högsta när hin är pigg och vill spana ut ordetligt. I Mutsyn gled hon ner som en ostbåge oavsett vilket lägg jag la ryggen i. Var ett himla dragande och lyftande av henne och åkpåsen. Kan också (tyvärr) medd att Mutsyn kändes tung mot UJ ang köregenskaper... Fast samtidigt är den så stabil och gedigen att köra så missförståmig rätt.

Ang andrahandsvärde beror det lite på. Jag köpte min maniskt gravid på Blocket och bet 4500 kr för en UR (med skötväska, adapter, åkpåse). Köpte sedan till 4R-chassi och boothcover och sålde sen allt för 6000 kr till en lika manisk gravid. Så rätt tillfälle till rätt person kan andrahandsvärdet vara ok. Men med köp fr PP så blir det ju bra pris oavsett.
  • Infinite Joy
    Stormis skrev 2008-11-19 21:57:53 följande:
    Vad är det som gör att du inte gillar BB längre? Att det hänger ut? Dte stör inte oss. Kör i mellanläget för viloläge och högsta när hin är pigg och vill spana ut ordetligt. I Mutsyn gled hon ner som en ostbåge oavsett vilket lägg jag la ryggen i. Var ett himla dragande och lyftande av henne och åkpåsen. Kan också (tyvärr) medd att Mutsyn kändes tung mot UJ ang köregenskaper... Fast samtidigt är den så stabil och gedigen att köra så missförståmig rätt.Ang andrahandsvärde beror det lite på. Jag köpte min maniskt gravid på Blocket och bet 4500 kr för en UR (med skötväska, adapter, åkpåse). Köpte sedan till 4R-chassi och boothcover och sålde sen allt för 6000 kr till en lika manisk gravid. Så rätt tillfälle till rätt person kan andrahandsvärdet vara ok. Men med köp fr PP så blir det ju bra pris oavsett.
    Jag gillar inte att man måste lyfta vagnen hela tiden för att komma över med de små hjulen (trottoaren, regnvattenrännor, tom ett övergånsställe här i närheten). Sedan får man dra den baklänges över grus och sånt för att fjädrigen på swiwhelhjulen gör att den gräver ner sig. Och sedan är den så svårstyrd, är jättetungt att köra den med en hand. Och så fastnar höstlöven i de små hjulen med. Använder den inte heller i rakaste läget så ofta... men nu när du säger att barnet kasar i 4R blir jag lite tveksam. Förlåt för att jag var OT nu.
Svar på tråden Mutsy del 8