• v i r r a

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Hallå!

Undrar bara om det finns någon fler här som stickar bebisprylar? Jag har fått för mig att börja sticka bebisgrejer (måste vara det sociala arvet som slog till med rak höger (vänster?) när jag blev gravid!). Jag har inte stickat i vuxen ålder men nu är det som att jag inte kan låta bli. Lite stört och mycket trevligt Hittills har jag stickat färdigt en naturvit "åkpåse" med luva

Någon fler som just börjat? Är sugen på att börja? Eller är riktigt ruttis på att sticka? Tips och mönster skulle jag gärna ta del av!

• Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p
  • YourSoFine86

Tackar tackar!
    Min sambo kom precis hem med en present till mig, boken Sticka till Babyn som Klo tipsade om! Babywrapen är jättefin och det finns massa andra fina saker att sticka så jag tar nog nåt ur den boken till en början iaf nu när han gav mig den i present och allt!

• MissMurrig

Jag har börjat på en poncho till mig nu, som jag tänkte ha sen när man ammar ute, slipper man slänga fram tutten inför alla. Men jag vill sticka någon liten kofta med till bebisen. Jag har tidigare stickat en bebismössa til min kusin.

• klo
    YourSoFine86 skrev 2008-10-07 16:10:10 följande:
    Tackar tackar!Min sambo kom precis hem med en present till mig, boken Sticka till Babyn som Klo tipsade om! Babywrapen är jättefin och det finns massa andra fina saker att sticka så jag tar nog nåt ur den boken till en början iaf nu när han gav mig den i present och allt!
    Vad kul! Lustigt att han hittade samma! Säg till när du har stickat klart något från boken så kanske jag kan få se en bild? (min babywrap är snart klar.. ;))
  • v i r r a

Smart! Klart man ska ha en sån! Vad stickar du efter för mönster?

MissMurrig skrev 2008-10-07 16:15:23 följande:
    Jag har börjat på en poncho till mig nu, som jag tänkte ha sen när man ammar ute, slipper man slänga fram tutten inför alla. Men jag vill sticka någon liten kofta med till bebisen. Jag har tidigare stickat en bebismössa til min kusin.
  • v i r r a

tack

Mrs Sara skrev 2008-10-07 17:42:07 följande:

virra: Vilka fina saker som du har gjort till bebisen
  • YourSoFine86
    klo skrev 2008-10-07 16:48:40 följande:
    Vad kul! Lustigt att han hittade samma! Säg till när du har stickat klart något från boken så kanske jag kan få se en bild? (min babywrap är snart klar.. ;))
    Ja, han sa att det var den enda bra som fanns i vår bokaffär som tyvärr inte har nåt vidare utbud. Jag har faktiskt börjat på en babywrap med. sprang ut och köpte garn när jag såg den. Jätte fin och dessutom verkar den praktisk! Än så länge dessutom väldigt lätt. Bra med beskrivningarna i slutet då jag är ny i det här med mosstickning och så. Du får ta och lägga upp en bild på din wrap när du är klar!
  • klo
    YourSoFine86 skrev 2008-10-07 18:45:11 följande:
    Ja, han sa att det var den enda bra som fanns i vår bokaffär som tyvärr inte har nåt vidare utbud. Jag har faktiskt börjat på en babywrap med. sprang ut och köpte garn när jag såg den. Jätte fin och dessutom verkar den praktisk! Än så länge dessutom väldigt lätt. Bra med beskrivningarna i slutet då jag är ny i det här med mosstickning och så. Du får ta och lägga upp en bild på din wrap när du är klar!
    Det ska jag göra! Verkar dock som att den svarta färgen kommer att ta slut för mig, medan jag har massor av vitt över.. I så fall får jag vänta till på lördag innan jag hinner köpa nytt garn.. :/
Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p