• v i r r a

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Hallå!

Undrar bara om det finns någon fler här som stickar bebisprylar? Jag har fått för mig att börja sticka bebisgrejer (måste vara det sociala arvet som slog till med rak höger (vänster?) när jag blev gravid!). Jag har inte stickat i vuxen ålder men nu är det som att jag inte kan låta bli. Lite stört och mycket trevligt Hittills har jag stickat färdigt en naturvit "åkpåse" med luva

Någon fler som just börjat? Är sugen på att börja? Eller är riktigt ruttis på att sticka? Tips och mönster skulle jag gärna ta del av!

• Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p
  • klo

YourSoFine86 (och alla ni andra): Nu finns bilder på babywrapen i mitt galleri! Tyvärr hade jag ingen modell som kunde fylla ut den på bilderna..

Funderar lite på vad jag ska ge mig på nu när den är färdig.. Några tips?

/M

• emindy

Klo
    Oj, det var snabbt jobbat! Men jag förstår inte riktigt hur den funkar eftersom jag inte sett hur det ser ut i boken. Är det typ en filt med huva?

• eilien

emindy
    Ja tycker att de kunde ha skrivit ngt om det på mönstret eller är det bara så att man är lite gravidkorkad? Inte så lätt att tänka på det tycker ja.
    Jag återkommer nog m fler frågor, tycker inte att jag fattar hur delarna ska hänga ihop men det kanske ger sig när allt är färdig stickat... =) Ikväll ska vi ha stickkväll hos mig, jag o ett par kompisar, mysigt! Men först ska ja till BM på kontroll, mysigt det me o få höra bebisen o bli lite ompysslad, älskar mig BM! =)

• YourSoFine86
    klo skrev 2008-10-13 21:44:13 följande:
    YourSoFine86 (och alla ni andra): Nu finns bilder på babywrapen i mitt galleri! Tyvärr hade jag ingen modell som kunde fylla ut den på bilderna.. Funderar lite på vad jag ska ge mig på nu när den är färdig.. Några tips?/M
    Åh vad fin den blev! Är just nu inne på sista stycket med svart så min är snart klar med. Längtar efter bebben nu bara!!

Emindy: Wrapen ser ut som en filt men vid fötterna är det en flik som man kan vika över fötterna. Det är typ som ett liggunderlag fast på sidorna och vid fötterna finns "extra" filt som man viker över bebisen så att den blir inlindad. Som en taco wrap!
  • Charmeuse

Funderade just på om jag ska sticka något sen men kom på att bf är i juni Fast man kan ju behöva något varmt till bebben på vintern sen när den blir större iofs

• YourSoFine86
    Charmeuse skrev 2008-10-14 11:09:24 följande:
    Funderade just på om jag ska sticka något sen men kom på att bf är i juni Fast man kan ju behöva något varmt till bebben på vintern sen när den blir större iofs
    En filt är väl alltid bra att ha, det kan ju bli lite kyligt även då sommaren!
  • klo
    emindy skrev 2008-10-13 22:00:16 följande:
    KloOj, det var snabbt jobbat! Men jag förstår inte riktigt hur den funkar eftersom jag inte sett hur det ser ut i boken. Är det typ en filt med huva?
    Ska se om jag kommer ihåg att ta en bild på den ovikt ikväll så kan du se hur konstruktionen är.

YourSoFine: För mig stämde garnmängden inte alls, fick ett och ett halvt nystan vitt över och var tvungen att köpa till två nystan svart. Var det samma för dig?
  • Garderobshylla
    Charmeuse skrev 2008-10-14 11:09:24 följande:
    Man kan sticka i bomullsgarn, det blir som vanliga kläder, det gör jag. Har bara köpt ett par byxor till bebben,resten ska jag sticka Passar ju utmärkt till sommaren för dom kläderna blir ju svala! Dessutom går dom att tvätta i 60 grader.
  • emindy

Taco wrap var en himla bra förklaring, då förstår jag lite bättre

Men låter bra med bild också så det blir lite tydligare.

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p