• v i r r a

Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p

Hallå!

Undrar bara om det finns någon fler här som stickar bebisprylar? Jag har fått för mig att börja sticka bebisgrejer (måste vara det sociala arvet som slog till med rak höger (vänster?) när jag blev gravid!). Jag har inte stickat i vuxen ålder men nu är det som att jag inte kan låta bli. Lite stört och mycket trevligt Hittills har jag stickat färdigt en naturvit "åkpåse" med luva

Någon fler som just börjat? Är sugen på att börja? Eller är riktigt ruttis på att sticka? Tips och mönster skulle jag gärna ta del av!

• Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p
  • Kallokanin

katten korven: Nåt mindre än vantar är svårt att hitta på, men varför inte göra sockar ändå men använda ett helt annat garn till muddar?

• LadyLee
    Pucken - vad söta tofflor! Blir genast sugen på att göra, har du lust att dela med dig av det anpassade mönstret? Har en del ullgarn som lämpar sig för tovning liggande. Själv har jag snöat in mig på hjälmmössor nu, har gjort flera på rad...nu senast i ett jättehärligt garn från Debbie bliss.
  • pucken

LadyLee
    ska höra med tjejen som ändrat mönstret om det är ok bara debbie bliss har för övrigt underbara garner! har virkat en hexagonfilt i baby cashmerino, samt halsduk mm i rialto aran. grejerna är nästan snuskigt mjuka

• LadyLee

Ja självklart får du ju kolla det först Hexagonfilt har jag också varit lite sugen på efter att ha spanat in en med svart botten och massa färgglada färger, men det verkar vara ett lite väl jobbigt projekt, blir väl en hemskt massa många trådar att fästa?

• pucken

LadyLee
    ja, många trådar blir det. jag har fortfarande trådar att fästa. egentligen ska man fästa trådarna efter varje hexagon, men av nån anledningen tänkte jag att jag tar det sen

• YourSoFine86

Någon som känner till ett bra mönster på en babytröja med knäppning på axeln? helst inte med flätstickning, som på mönstret från järbo.

• FrökenHoppsan
    YourSoFine86 skrev 2008-11-14 14:40:22 följande:
    Någon som känner till ett bra mönster på en babytröja med knäppning på axeln? helst inte med flätstickning, som på mönstret från järbo.
    Här finns en:
    www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=11&lang=se
  • LadyLee
    Pucken - då låter det definitivt inte som att det är något för min karaktär...dvs alltid skjuter upp alla tråkiga saker. Kan man föresten virka ihop dem med varandra när man gör sista varvet på hexagonen eller måste alla sys ihop för hand också?
  • pucken

LadyLee
    hexagonerna virkas ihop på sista varvet, blir mycket snyggare! och då är det faktiskt rätt enkelt att fästa trådarna på samma gång.

förresten så var hon ok med tofflorna, så jag lägger upp mönstret senare idag.

Svar på tråden Någon som är gammalmodig nog att sticka bebiskläder? :-p