• Heeleena

"Dåliga unga mamma!"

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?

Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;
    - Är du ute med barnflickan och åker vagn?
    - Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.
    - Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!

jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!

• Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"
  • Tokfrjant

På tal om att se ung ut.
    Min systers diabetessköterska kom fram till mig och sa:
    "Hej, är detta lillasyster, eller?"
    "Nae, storasyster..."

Hm, tack? Min syster är 16år och jag är snart 20år.
    Menade hon på att jag skulle vara 15år?
    Jag var dessutom gravid också fast det hade inte börjat synas så väl. Lite OT, men ändå

• Birgitta2
    Heeleena skrev 2008-09-08 12:15:42 följande:
    "Dagens ris går till en äldre dam i Fredhäll, Kungsholmen!Numera får visst folk säga precis vad dem vill, helt utan provocerande. Här går man ut med dottern i vagnen, den äldre damen kommer fram och dottern ler,så säger hon "-Är du ute med barnflickan och åker vagn?" Nej svarar jag då, detta är min dotterSvaret man får lyder "-Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder!"Jag står kvar som ett stort frågetecken. Jag är 20 år gammal, det är då inte ungt! Så trött på alla dessa fördomar och att folk har mage och säga sådana här saker! Kom inte och påpeka mitt föräldraskap! Enligt mig själv är jag en supermamma!"Vad jag skickade in till SVD!
    Bra! Det kan också ge en signal till andra fördomsfulla idioter.

Jag kan ibland tycka att vissa tjejer ser lite väl unga ut för att ha sex, än mindre ha barn.... sen visar det sig att de är på god väg mot 30! Usch... jag börjar bli riktigt jäkla gammal själv, men förhoppningsvis inte en satkärring.
  • MariaKlint

Jäkla kärring! Oförskämt att komma fram sådär...vissa har verkligen inget liv. Haha tycker du ska skicka in till tidningen som tidigare inllägg skrev. Då får hon skämmas! Men inget att bry sig om...du är nog en kanon mamma!:) Alltid finns det massa fördomar,men som sagt..inget att bry sig om. Kram!

• Birgitta2

Det bästa med unga mammor är att när ungen kommer upp i 15-16-årsåldern så har man inte glömt hur det är att vara tonåring. Och när barnet flyttar hemifrån, så är man fortfarande ung att börja ett nytt singelliv igen! Och fortfarande vara ung och fräsch!

• besten

Det har hänt liknade för mig, fast då påpekade personen bara min ålder och tyckte jag var för ung, hon trodde jag var 17 fast jag är 22. Inte för att ålder spelar någon roll man kan ju vara en lika bra mamma i alla fall, tycker bara det är hemskt att man döms efter sin ålder. Bra gjort Ts att du skickade in dagens ris, hoppas alla med fördomar mot unga mammor får sig en tanke ställare.

• buffybus

vad bra du skicka in den.. jävla kärring.. jag hade blivit totalt galen o förbannad.. nu har jag fått mer o mer mod att säga ifrån.. förr kunde jag ta hur mkt skit som helst.. men nu.. nu får folk inte ens stirra för länge innan jag frågar vad fan det är dem glor på.. ggrrrrrrrrrrrrr

ååååhh va jag skulle velat ha träffat den kärringen...............!!!!! då skulle hon fått höra ett o annat...
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Loopington

Jag var ute och promenerade med min kompis och hans tre-åriga dotter. Jag var då gravid i v 25 kanske. En äldre dam kom fram tätt inpå mig och sa "Gud välsigne dig!" i en ton som antydde att det var riktigt synd om mig.
    Både jag och min kompis är 28 år (!), men jag ser ut att vara mycket yngre. Sedan jag blev gravid har jag fått blängande oförskämda blickar från både äldre och medelålders kvinnor, men jag låter det oftast rinna av mig. Män brukar bara le Förutom tanten är det ingen som har sagt nåt rakt ut.

BRA att du skrev insändaren!

• Nimbuz

Vilken kärring
    Hur kan hon veta om du är en bra mamma eller inte genom din ålder....

• SomeOone

Hade inte kärringen mer vett i huvudet eller !!!

Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"