• Heeleena

"Dåliga unga mamma!"

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?

Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;
    - Är du ute med barnflickan och åker vagn?
    - Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.
    - Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!

jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!

• Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"
  • aktuelle

du skulle ha sagt att vad hade du för föräldrar som inte uppfostrade dig bättre än att vara otrevlig

Heeleena skrev 2008-09-08 11:43:16 följande:
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;- Är du ute med barnflickan och åker vagn?- Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.- Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!
  • Andaloal
    Heeleena skrev 2008-09-08 11:43:16 följande:
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;- Är du ute med barnflickan och åker vagn?- Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.- Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Min högsta önskan

Men herregud! Vilken männska!
    Hur 17 kan man kläcka ur sej en sån sak??
    Vad vet hon om hur du är som mamma??
    Bara för att du är ung, betyder väl inte det att du är en dålig mamma??
    Det finns väl äldre kvinnor som kan vara superdåliga mammor!! Det behöver ju absolut inte höra ihopa med åldern!
    Såna kärringar tål jag bara inte!!!
    Grr! Blir så ARG!!!

• aktuelle

sååå ung är du ju ändå inte :)

• Heeleena

Precis så känner jag också! Trött jag blir!

• eternitea

Du är ju 20 år, det är ju inte särskilt ungt alls, för 20-30 år
    sedan var det väl ingen ovanlig ålder att få sitt första barn vid...

Hade kunnat förstå hennes fördomar om det varit uppenbart att du inte ens slutat högstadiet innan du skaffat barn, men vid 20 är man gott och väl vuxen.

• Heeleena

Tack, behövde höra det! Jag känner mig inte direkt ung, och jag VET att jag är en bra mamma! Hoppas faktiskt att jag stöter på henne igen så att jag kan få säga ett och annat! Tänker inte tolerera hennes ord!

• Vasen

Vilken konstig tant. Hon kanske är en sån som går omkring och säger oförskämdheter till folk hon träffar bara för att. Det är tyvärr inte helt ovanligt att folk blir oförskämda på ålderns höst och säger helt obegripliga saker. I kvarteret där jag bor finns en äldre man som brukar förfölja alla som går hand i hand och ropa en massa dumheter.

Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"