• Heeleena

"Dåliga unga mamma!"

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?

Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;
    - Är du ute med barnflickan och åker vagn?
    - Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.
    - Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!

jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!

• Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"
  • noorah

Att vara en bra mamma har inget med åldern att göra!
    Det är personens eget beteende som spelar roll ju, oavsett ålder..

• Puma87

hoho! Jag skulle springa efter och slå ner kärringen iaf i mina tankar. Jag är så less på folk som tror att mamma är en ålder. Fan min mormor fick min mamma när hon avr 21 och det var fan på 50talet. Ingen har någonsin ifrågasatt henne som mamma. Suck idioter finns överallt.

En ung kvinnas väg till att bli en mamma
  • Jungblom

En riktig satkärring du råkat på!

Ta inte åt dig TS, det finns idioter överallt!

• LillaRonjaa
    Loopington skrev 2008-09-08 14:39:07 följande:
    Jag var ute och promenerade med min kompis och hans tre-åriga dotter. Jag var då gravid i v 25 kanske. En äldre dam kom fram tätt inpå mig och sa "Gud välsigne dig!" i en ton som antydde att det var riktigt synd om mig.Både jag och min kompis är 28 år (!), men jag ser ut att vara mycket yngre. Sedan jag blev gravid har jag fått blängande oförskämda blickar från både äldre och medelålders kvinnor, men jag låter det oftast rinna av mig. Män brukar bara le Förutom tanten är det ingen som har sagt nåt rakt ut.BRA att du skrev insändaren!
    Jag minns så väl en gång när jag gick in på Åhléns då jag var gravid med dottern, som nu är snart 3 mån. Iaf så stannade hela affären upp och tittade på mig så fort jag klev innanför dörren.

Många blickar man fått utstå. Nu är jag 19 men endel tror jag är typ 16, de yngsta jag fått höra var 14 när jag var 18 :O
  • Heeleena

Verkar som det är många här som fått utstå en och annan kommentar!

Fattar inte när folk ska ge upp? Har dem verkligen så tråkiga liv att dem måste ge sig på folk dem inte ens känner? Pinsamt!

• AnniPanni

Äh sådana kommentarer är det bara att fullkomligt skita i.

Jag var iof 25 när ettan kom men har alltid sett yngre ut än jag är, och visst har det kommit en och en annan skum Nu är jag 32, trebarns mamma och det händer fortfarande att jag kan få skumma komentarer om att så pass unga inte ska ha fler barn (öh?).

(eller när man handlar på systembolaget med alla tre barnen med, de är 6,4 o 8 mån och personalen helt allvarligt frågar om legtimation :D. Jo jag har lånat de här tre barnen, tvingat de att kalla mig mamma för att kunna köpa en dyyyr flaska vin här )

• Leos och Vincents mamma

Men vilken idiot! Hur kan hon säga så?? Vad var det som gjorde att hon tyckte du var en dålig mamma?

Jag var 22 när största sonen föddes, nu är jag 25 o har två barn.
    För ett tag sen var det två kärringar på stan som pratade högt så att jag skulle höra, de säger då att dagens ungdomar tydligen måste skaffa barn innan man är 20 år fyllda o de fattade inte varför o dessutom två barn. De tyckte synd om alla barn som hade föräldrar som var yngre än 20 år. Fy fan vad jag blev arg då! Jag stegade fram till dem o sa att jag minnsann är 25 år! O att de kunde få se leg om de inte trodde mig

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Heeleena

Jadu! Hon tog väl förgivet att bara för att jag är ung så är jag en dålig mamma (för så är det ju verkligen!?! suck!)

Gud vad bra att du sa sådär!!! önskar jag gjorde det samma! Glad jag blir av folk som står på sig! Go girl!

• SusannaT

fyyy faaan.. på HENNES tid så hade dom FLESTA barn redan vid 15-16 så hon ska verkligen inte säga nått.. blir så arg på sånna kärringar som förnedrar unga..

Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"