• Heeleena

"Dåliga unga mamma!"

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?

Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;
    - Är du ute med barnflickan och åker vagn?
    - Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.
    - Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!

jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!

• Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"
  • Birgitta2

Skicka till insändarsidan i DN eller Svenska Dagbladet: "Dagens Ris till tanten som så oförskämt uttryckte sig" osv osv osv. Hon kommer säkert känna igen sig. Och förhoppningsvis skämmas.

• Andaloal
    Birgitta2 skrev 2008-09-08 11:54:29 följande:
    Skicka till insändarsidan i DN eller Svenska Dagbladet: "Dagens Ris till tanten som så oförskämt uttryckte sig" osv osv osv. Hon kommer säkert känna igen sig. Och förhoppningsvis skämmas.
    Ja precis vad jag skrev ovan
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Mr p daddy

min syster fick barn 3 dagar efter att hon fyllt 19, men i ärlighetens namn så såg hon ut att va 14/15 kanske. (vilket e bra idag då hon e 35 men ser ut som 25 ) hon fick ofta höra: titta, vilken konstig mamma osv... folk kan verkligen vara så himla otrevliga!!! usch

• aktuelle

endel har ingen hyfs. har för mig att det var någon som kallade min kusin för dålig mamma på tågen. personen grundade det på hur hon ser ut, hon är frisör och hade många olika färger i håret, antagligen extensions.. som att det gör en till dålig förälder :S

• Busbellan

Håller med de andra, vilken hemsk tant.
    Tycker absolt su ska ge dagens ris i nån tidning.
    Beskriv händelsen noga så hon känner sig träffad

Mamma till Nora, August och Ella
  • ias mammma

Men herregud!! Hon måste verkligen leva för att trycka ner andra... HUR kan man säga något sådant till en annan människa? "Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder!" Undrar hur gammal hon var när hon fick barn. Eller hon kanske fortfarande är oskuld...? Nästan så man hoppas, jag hade ju inte velat ha henne till mamma iaf...brrrr!

• Tovas Mamma

Ständigt får man höra att dagens ungdomar e minsan si å så å de gör bara fel och har inget rätt alls, men vad hände med dagens äldre??

Eller är det så att när man e äldre får man helt plötsligt rätt att bete sig hur som helst??!!

Tur att de flesta ungdomar å äldre inte är så, men vilket tant, jag hade blivit galen...

Snacka om fördommar, heregud, jag blev helt stum av att läsa vad hon sagt TS...

~ Mamma till världens underbaraste Tova ~
  • aktuelle

ja, det kanske är lite så, ju äldre man blir desto mer överseende har folk..
    Tovas Mamma skrev 2008-09-08 12:02:36 följande:

Ständigt får man höra att dagens ungdomar e minsan si å så å de gör bara fel och har inget rätt alls, men vad hände med dagens äldre??Eller är det så att när man e äldre får man helt plötsligt rätt att bete sig hur som helst??!!Tur att de flesta ungdomar å äldre inte är så, men vilket tant, jag hade blivit galen...Snacka om fördommar, heregud, jag blev helt stum av att läsa vad hon sagt TS...
  • Heeleena

"
    Dagens ris går till en äldre dam i Fredhäll, Kungsholmen!
    Numera får visst folk säga precis vad dem vill, helt utan provocerande.

Här går man ut med dottern i vagnen, den äldre damen kommer fram och dottern ler,
    så säger hon "-Är du ute med barnflickan och åker vagn?" Nej svarar jag då, detta är min dotter
    Svaret man får lyder "-Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder!"

Jag står kvar som ett stort frågetecken. Jag är 20 år gammal, det är då inte ungt! Så trött på alla dessa fördomar och att folk har mage och säga sådana här saker! Kom inte och påpeka mitt föräldraskap! Enligt mig själv är jag en supermamma!"

Vad jag skickade in till SVD!

• Min högsta önskan

Bra gjort!

Heeleena skrev 2008-09-08 12:15:42 följande:
    "Dagens ris går till en äldre dam i Fredhäll, Kungsholmen!Numera får visst folk säga precis vad dem vill, helt utan provocerande. Här går man ut med dottern i vagnen, den äldre damen kommer fram och dottern ler,så säger hon "-Är du ute med barnflickan och åker vagn?" Nej svarar jag då, detta är min dotterSvaret man får lyder "-Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder!"Jag står kvar som ett stort frågetecken. Jag är 20 år gammal, det är då inte ungt! Så trött på alla dessa fördomar och att folk har mage och säga sådana här saker! Kom inte och påpeka mitt föräldraskap! Enligt mig själv är jag en supermamma!"Vad jag skickade in till SVD!
Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"