• Heeleena

"Dåliga unga mamma!"

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?

Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;
    - Är du ute med barnflickan och åker vagn?
    - Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.
    - Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!

jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!

• Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"
  • Malleh

kanske såg sig själv om hon själv var ung mamma. Hon kanske var en urusel mamma

Emmmi skrev 2008-09-10 17:17:17 följande:
    hahaha helt sjuk ju vad fick hon dålig förälder ifrån?
  • boygirl

Inget att bry sig om, man vet ju själv att man e en bra mamma.

• Black roses

Jag vet hur det känns, men kan bara råda dig att antingen inte bry dig, eller också biter du ifrån...
    Jag var 18 är min dotter föddes, 19 när sonen föddes, så gissa vilka kommentarer jag fått höra... I början fick jag bara lust att gå hem stänga dörren o gråta, då det gjorde ont att få höra skit som inte ens var sant... Till slut ilsknade jag till, och ifrågasatte genom detta enkla.. "Jasså, säger du det??" Ställda inför att jag svarade tillbaka gjorde dem stumma... Obs, jag bara svarade, var inte elak... Då gick jag...

MEN tro inte att det är bättre att vara 35 o gravid... Många har uttryckt att jag är för gammal, och är det verkligen rätt för bebisen, så tydligen finns det ingen tid som är bra att skaffa barn enligt vissa, men jag gör som jag vill...

Mvh M G

• Heeleena

Jag lät mitt barn sitta naken och huttra i vagnen under bar himmel, stog och blåste rök i hennes ansikte, samtidigt som jag gav henne ren sprit i flaskan. Vad kanske det hon menade med dålig mamma?

= Jag var ju ute i lite duggregn med hunden, ett påklätt barn, gummistövlar och regnjacka. Måste vara en riktigt dålig mamma.....

• Thezz mamma till två

Det är rent utsagt förjävligt att man som ung förälder ska få ta sån skit, men det man kanske ska ta med i beräkningarna är att äldre människor kan lida av demens och därför bli negativt och aggressivt inställda till saker ganska fort.
    Hänt både en och flera gånger att dom jag jobbar med har "Herregud":at åt att jag har två barn och är 22år. Det finns liksom inga spärrar.

Som en tant jag jobbade med förut. *fnissar vid tanken* Jag är överviktig och det är en mycket känslig sak för mig när folk kommenterar det. Men så stod jag på jobbet och bakade efterrätt och sa det;
    "-Visst ska det bli gott med ananaspaj NN?"
    "-Ja, det ska bli gott och jag ska ta en stor bit! Men du behöver ju inte ta något så tjock som du är! Du behöver ju inte ens smaka för då äter du säkert mer!"
    Och det hade hon glömt 2 minuter senare när jag frågade om hon tyckte jag var så tjock och hon sa att jag var lite rund men förbannat go ändå och att hon tyckte jag skulle ta en stor bit paj och kaffe med henne och snacka skit..

ღ Matteus & Tilde - Ni är lyckan i mitt liv! ღ
  • Black roses
    Heeleena skrev 2008-09-10 17:26:20 följande:
    Jag lät mitt barn sitta naken och huttra i vagnen under bar himmel, stog och blåste rök i hennes ansikte, samtidigt som jag gav henne ren sprit i flaskan. Vad kanske det hon menade med dålig mamma?= Jag var ju ute i lite duggregn med hunden, ett påklätt barn, gummistövlar och regnjacka. Måste vara en riktigt dålig mamma.....
    Skrattar... Ja det måste du vara då... *skämtar*

Nej du, du vet hur du är som mamma, så skit i kärringen, både för din egen skull o lillans...

Mvh M G
  • Wirra

Herregud vilken inskränkt tant!
    Strunta i henne.
    Den där kommentaren säger ju mer om henne än om dig.
    Tur att folk som är korade och har fördommar och inskränkta åsikter är så pass korkade att de berättar om dem, så man inte råkar missta dem för intelligenta medmänniskor...

Jag är INTE smart, jag har bara TUR när jag tänker!
  • Dolcegirl

Vilken patetisk idiot. Jag skulle blitt galen om en tant sa så till mej. Hon borde skämmas

• saasha

Har inte läst alla kommentarer , men åh kan bli galen på alla dessa elka fördomar folk har om unga mammor men stå på dig! man klarar sig igenom dom men för alltid räkna med att det kommer fler tyvärr

• FlipFlop

vad sjuuukt. Unga mammor är bra, kanske lite bättre till och med... dom orkar ju lite mer, och så tror jag att man står närmare barnen om man är yngre, man liksom har lättare att sänka sej till deras nivå..

Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"