• Heeleena

"Dåliga unga mamma!"

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?

Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;
    - Är du ute med barnflickan och åker vagn?
    - Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.
    - Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!

jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!

• Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"
  • Andaloal
    Heeleena skrev 2008-09-08 11:43:16 följande:
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta!?Var nyss ute med hunden och Elsa satt i vagnen och var väldigt nöjd! Då kommer det en äldre dam och Elsa börjar le (som hon gör åt alla människor!) så säger rent ut sagt, kärringjäveln;- Är du ute med barnflickan och åker vagn?- Nej det är faktiskt min dotter säger jag då.- Du? Mamma? Stackars barn med en så dålig ung mamma till förälder! Så bara går hon!jag fick en stor klump i halsen och vart helt knäpptyst! såhär i efterhand har jag så mycket jag skulle vilja säga till den där kärringen! Så trött på dessa fördomar!
    Haha risa kärringen i tidningen.
    Dagens ris till den ouppfostrade gamla tanten som har mage att kommentera okända människor förldrarskap.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • jen bossman
    eternitea skrev 2008-09-08 11:48:05 följande:
    Du är ju 20 år, det är ju inte särskilt ungt alls, för 20-30 år sedan var det väl ingen ovanlig ålder att få sitt första barn vid...Hade kunnat förstå hennes fördomar om det varit uppenbart att du inte ens slutat högstadiet innan du skaffat barn, men vid 20 är man gott och väl vuxen.
    fast man säger väl inte så ändå? det hör väl till allmänt hyfs att vissa saker får man tänka tyst för sig själv utan att dela det med sig. speciellt när det riktar sig mot någon som inte gjort något fel, vare sig man gått ut högstadiet eller inte!
  • mammamia72

Men gud. Vilken kärring! Hur har hon mage...
    Du får tänka att hon kanske har ett pissigt litet liv och är missnöjd med allt och du har din underbara dotter att vara glad över istället. Skit i tanten.

• Andaloal
    Vasen skrev 2008-09-08 11:49:35 följande:
    Vilken konstig tant. Hon kanske är en sån som går omkring och säger oförskämdheter till folk hon träffar bara för att. Det är tyvärr inte helt ovanligt att folk blir oförskämda på ålderns höst och säger helt obegripliga saker. I kvarteret där jag bor finns en äldre man som brukar förfölja alla som går hand i hand och ropa en massa dumheter.
    Haha Ja ojoj.

Tänk om vi blir likadana Hoppas inte.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • aktuelle

nä, som någon sa, för inte allt för länge sedan så var 20 år ingen konstig ålder att bli förälder, det är ju då kroppen är på sin höjdpunkt :)

• Birgitta2

Kärringjävel. Vem gav henne rätt att kläcka ur sig något så urbota dumt!!!??? Jag vet att man blir stum när man hör sånt, och efteråt vet man PRECIS vad man borde sagt. Så dags då. Hoppas jag aldrig blir en sån satkärring.

• Blomsteröga

Jag hade inte klarat att hålla högerkroken i styr Såna där människor är inte värda att slösa energi på. Pucko!

IVF hösten 2008????
  • Heeleena

haha, Dagens ris! Den var faktiskt bra! Vart kan man skicka in sånt? :D (Skadeglad!)

• anne h

Så oförskämt!

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden "Dåliga unga mamma!"