• Maiya

Nostalgiska barnprogram

Vad minns ni för braiga barnprogram när ni var små?

Själv älskade jag trolltider, Nania och en massa annat. Vad fanns det mer Vilse i Pannkakan fast jag tror inte det hörde till jättefavoriterna. Men solstollarna var ju super!

• Svar på tråden Nostalgiska barnprogram
  • MammaFia

Är 32 å Kapten Zoom är 100 resor bättre än kapten Filling!

• MammaFia

Farbror Frippes skafferi med Martin Ljung var en av mina favoriter. Kommer fortfarande ihåg några av sångerna å ramsorna.

Sen var ju TV-piraterna å den svart/vita Rackarungarna toppen!

• Maiya

Jag är 27 och känner inte heller igen vissa program. Som björnes vet man ju såklart men det var nåt lillebror tittade på som är 20.

Cotterpin: Vet du var man kan köpa de engelska fragglarna?

• adrenalin

ammi:

Jajjamen, alice bah, eva röse och han den där anders, tror jag han heter, som var "fienden" i "bröderna fluff" senare...

Alla som var med i disneyklubben fick en ganska hyffsad karriär tror jag. Hur som helst så minns jag det som att jag var "stor" när disneyklubben gick =)

• MammaFia

Eva Röse är jämgammal med mig.

• adrenalin

yiskah:

kapten zoom måste ha gått mer än en gång, för visst minns jag kapten zoom! Pinsamt nog tyckte jag han var en riktig hunk. Usch jag hade hemsk smak när jag var liten. Helst skulle det vara håriga gamla gubbar :( eller martin timell.

• adrenalin

Maiya:

Har man missat Björnes, och bor i Sverige och har en TV-apparat, då undrar jag hur tusan man bärt sig åt!! =) Tror inte det är din brors förtjänst att du vet vem han är. Björnes är ju större än störst i barnprogramsväg. Här i sverige alltså.

• septbebis

adrenalin: Det var Eva Röse, Alice Bah och Johan Petersson som var programledare i Disneyklubben.

• Chino

fragglarna ....yeah!! jag har alla vhs som släppts i sverige...eller åtminstone de jag har hittat, köpt på ÖoB

kul tråd...

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram