Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Maiya

Nostalgiska barnprogram

Vad minns ni för braiga barnprogram när ni var små?

Själv älskade jag trolltider, Nania och en massa annat. Vad fanns det mer Vilse i Pannkakan fast jag tror inte det hörde till jättefavoriterna. Men solstollarna var ju super!

• Svar på tråden Nostalgiska barnprogram
  • septbebis

Yiskah: Det med Beppe hette "Beppes godnattstund". Det med skafferiet hette "Farbror Frippes skafferi".

• Yiskah

Åh tack för hjälpen, nu när jag hör det så känner jag ju igen det, gu´vad nostalgisk man blir

• Ammi

björnes magasin och disney klubben!!!

• Cotterpin

adrenalin,
    oja, jag är väldigt säker!
    har också dom svenska på vhs, inspelade av min far då dom gick på svt -85.
    Men sedan dess finns dom inte att få tag på om man inte känner en vänlig själ som har dom.

Har nu fått tag på alla 96 amerikanska avsnitten, har tagit mig 4 år, men äntligen har jag dem alla!

• adrenalin

Ammi:
    Du måste ju va yngre än mig! Disneyklubben tyckte jag att jag var stor när det gick =)
    Jag är 20.

cotterpin:
    Va synd! Jag undrar hur många av avsnitten vi har. Vi har i alla fall en hel köpt vhs-serie som gått arv från syskon till syskon till syskonbarn osv =) Synd att vhs är på utdöende då hamnar dom där filmerna på hyllan.

• chamar

Tacka vet jag barnprogrammen som gick när jag var liten: Televinken, Drutten & Gena, Joppe, 5 myror. Staffan & Bengt var också bra har jag för mig, Lillstrunpa och Kalles klätterträd. Boktipset är en höjdare, snygg soffa haha!! Det barnen tittar på nu för tiden är hemskt, Teletubbies-usch!! Pokemon-urk! Det var bättre förr...

• tandrollet

Minns ni "rädda joppe" ??

• Ammi

andernalin

disney klubben med Alice Bah var de va tror jag... ingen aning omm hur gamal ja va.. men nu är ja också 20

• septbebis

Cotterpin: Jag har haft en köpe-VHS med Fragglarna. De pratade svenska där. MInns inte hur gammal filmen var men den var iaf nyare än -85.

• Yiskah

Hur gamla är ni här egentligen, vi verkar vara två generationer nästan här, för ni som är runt 20 era barnprogram känner jag antingen inte igen alls, eller så känns det som det var igår de gick på TV´n Jag är själv 31 år så jag antar att ni inte heller känner igen de som jag minns. Kapten Zoom t.ex är det bara jag här som minns den?

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram