Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Maiya

Nostalgiska barnprogram

Vad minns ni för braiga barnprogram när ni var små?

Själv älskade jag trolltider, Nania och en massa annat. Vad fanns det mer Vilse i Pannkakan fast jag tror inte det hörde till jättefavoriterna. Men solstollarna var ju super!

• Svar på tråden Nostalgiska barnprogram
  • adrenalin

Trinity78:
    Säga vad man vill om Sunset Beach, men det är nog ett bland de lämpligare programmen sm barnen kan råka se... Om jag ska va ärlig. Tycker inte alls det är farligt.

• Trinity78

adrenalin, om det får små barn att tänka på självmord så tycker jag att det faktiskt är det.

• Jambosana

Lillstrumpa och Syster Yster

• adrenalin

Trinity:
    Men hallå.. Är det sunset beach fel? Har du sett sunset beach? Får sunset beach ett barn att tänka på självmord så är det något ANNAT som är grovt fel inom det här barnet!

• Trinity78

adrenalin
    Hallå själv. Ja, jag har sett Sunset beach och jag tycker absolut inte att femteklassare ska exponeras för den typen av program. De är alldeles för unga för att kunna analysera vad som händer och kan få en skev bild av omvärlden, kön, relationer etc.

Men detta är inte rätt ställe att diskutera detta.

• adrenalin

Trinity78
    Eh.. ja, du får ju tro och tycka vad du vill... Jag anser dock att det är alldeles för grunt att skylla en sån här sak på sunset beach... men jag tycker det var bra att du tog beslutet att inte bli lärare. Det finns betydligt värre saker som påverkar barnet än simpla såpor.

• Tutilure

Liziz:

Den där franska serien du nämde tidigare med blodkropparna, den gick idag på barnkanalen.

• adrenalin

Den minns jag !!

Visst är det dom röda och vita som slåss för att en unge skurit sig på fingret?

och det skickas signaler från hjärnan till ryggmärgen vidare ut till fötterna och så vidare och så vidare?

• Honey B

Jag gillade Anita och Televinken...

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram