• Maiya

Nostalgiska barnprogram

Vad minns ni för braiga barnprogram när ni var små?

Själv älskade jag trolltider, Nania och en massa annat. Vad fanns det mer Vilse i Pannkakan fast jag tror inte det hörde till jättefavoriterna. Men solstollarna var ju super!

• Svar på tråden Nostalgiska barnprogram
  • MammaFia

Åh! Tack! Det var den jag undrade över. Ballongen spricker. Kommer inte alls ihåg att den hette så, men jag var lite rädd för fågeln

• Maiya

Någon som vet var man kan köpa alla fraggel avsnitten?

Kommer även ihåg Ville, Valle och Victor fast det gillade jag inte *ler*

• adrenalin

jag kom ihåg ville å valle å viktor men bara det vi hade på kasett.

• Lotlas

Skrubben! Det kommer jag ihåg som ett spännande program.

Och Trasdockorna... "Att va' söta, men lika som bär, vad e de å ha? Lite annorlunda e inge fel å va'!" *nynnar och minns*

Hagelbäcks matrast är väl en klassiker, men den tyckte jag inte om alls... Och det där med Hedvig och ugglan.... Vad hette det nu? "Från A till Ö" eller nå't liknande...

Och så klart "Lillstrumpa och syster-yster"..!

Man minns många brottstycken ur olika program!

• Cotterpin

Maiya, dom svenska fraggel avsnitten finns inte att få tag på.
    Däremot släpps dom amerikanska (säsong 1 iaf) på dvd den 6e september.

• adrenalin

cotterpin:

Är du säker?

Vi har alla svenska fraggelavsnitten på VHS! Visserligen köpte vi det medan fragglarna var "inne".... men i alla fall! De är ju KULT!

• Yiskah

Åh dunderklumpen minns jag med Beppe Wolgers och sen hade ju han också nåt program med nån nattluva och nån docka som hade kissat som skrek "kom och torka mig" eller "klar" eller nåt sånt, minns ej vad det hette. Sen fanns det oxå nåt med en man som hade massa syltburkar han öppnade och däri fanns det olika filmer, vad hette det då?

• FriSam

Nånting med Klasse tror jag
    Klasses skafferi??

• Yiskah

Det tror inte jag men skafferi kändes rätt

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram