• Maiya

Nostalgiska barnprogram

Vad minns ni för braiga barnprogram när ni var små?

Själv älskade jag trolltider, Nania och en massa annat. Vad fanns det mer Vilse i Pannkakan fast jag tror inte det hörde till jättefavoriterna. Men solstollarna var ju super!

• Svar på tråden Nostalgiska barnprogram
  • Annie1982

Älskade Hajk på sommrarna, med Goliath och även Gustav som också gick på sommrarna

• Yiskah

Så minns jag ju "Olyckan Ole Dolyckan och om du inte aktar dig så tar jag dig"

• AnnaClary

Måste bara säga...... Fragglarna!

Gud vad jag saknar det barnprogrammet......*suck*

• Peppci

Nu går ju en cellsam historia på barnkanalen.SVT.

• Annie1982

Ja! Agnes Cecilia -en sällsam historia. Den tycker jag fortfarande är bra Har tyvärr inte barnkanalen

Smurfarna älskade jag också, och hacke hackspett... han som väl är lite inspelat på band

• Turvann

Är det någon som kommer i håg barnprogramet (vet inte vad det heter) men det var ett dockskåp där dockerna var levande människor+

• Annie1982

Turvann: Det har stått om den serien tidigare i tråden... men jag minns ej vad den hette...

• septbebis

Turvann: "Ballongen spricker" hette det programmet.

• Yiskah

Det var nån tecknad fransk serie (tror jag) jag minns också och speciellt en gubbe som hade en mycket specifik näsa, som förövrigt ser ut som min gravida utstående navel. Nån som vet vilken serie jag menar? Sen undrar jag om inga fler minns "Olyckan".

Trazan och Banarne minns man ju också.

• septbebis

Yiskah: Visst minns jag Olyckan. Har 2 st VHS med Trazan Och Banarne som min barn brukar kolla på och där finns ju Olyckan med.

Svar på tråden Nostalgiska barnprogram