• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • karinlilla

hej Hallonmoped =) Den går absolut att använda under mineral-makeup. I alla fall kan jag garantera det om du syftar på I.D. Bare Escentuals som jag själv använder ibland. Min favorit-foundation är dock chanel lumière. Tycker den täcker lite lagom och gör att man inte ser för "översminkad" ut. Vad använder du för mineral-makeup?

Väntar en liten flicka, den 27/10
  • Hallonmopeden

karinlilla; jag använder Youngblood, har använt i.d. tidigare men tycker bättre om Youngblood. Tack för ditt svar!!

• Fridapida

Emeraldy
    Missförstå mig rätt. Jag tycker att det är kul med smink, så hur "fel" ngn än gör enligt mig kan jag ändå tycka att det är roligt att man delar samma intresse. jag tycker inte du ska vara rädd för att sminka dig bara för att du känner dig osäker. Då missuppfattade du mig. Smink är en del av den man är, så alla har olika smak.

Linny
    Tack, och jag tycker att du sminkar dig jättefint hela tiden. Och lär inte alla sig hela tiden?

TILL ALLA
    Mitt inlägg ovan var VERKLIGEN ingen kritik till andra utan lite tankar och ett svar på ett inlägg samt en respons på en annan tråd. Det låter i mitt inlägg att jag är världens översittare o bara klankar ner på andra och det är inte det jag menar. Hoppas att ingen tar illa vid sig och slutar hänga med i tråden. Framför allt. Jag tittar inte med elaka ögon på sminkningar - mest nyfikna.

• Karisma

Fridapida: underbart att läsa. Håller med dig i allt, Vet en tjej som sedan jag gick gymnasiet (26år idag) och säkert före det har kolsvarta ögonbryn (färgade, ej naturliga) som hon dessutom målar utanför de ordinarie. Ser inte klokt ut, hon har ljusbrunt hår.

Men aldrig jag skulle säga åt henne, hon måste ju tycka det är snyggt då hon alltid har dem målade så.

Men hoppas jag får kritik/tips då jag börjar lägga ut bilder, tänkte fixa det till helgen.

Linny: Är macpigment (gissar på ögonskugga) billiga eller är du helt enkelt snorrik. Och vill du bli av med lite/mkt ur din sminksamling så kan jag i nga knapptryckningar ge dig min adress. Inga problem.

/K

• Emeraldy

Fridapida:
    Nej, nu missuppfattade du mig Jag tycker verkligen det är jättebra med tips på vad ni tycker är galet inom sminkning! Jag ser det inte alls som översitteri, bara tips! Att jag inte vågar sminka mig så mycket som jag kanske skulle vilja har bara med min egen taskiga självkänsla att göra!

TigerLinn:
    Jag bor i Umeå

Nu när jag ändå är i farten... Jag har inte speciellt många ögonskuggor och de jag har går alla i lila, brunt eller grönt. Jag själv har gröna ögon. Vilken annan färg tror ni jag skulle våga mig på?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Salsoul

Är det någon i tråden som testat TV-shops motsvarighet till mineralsmink; Sheer Cover? Trodde inte mina ögon då jag såg att det fanns en variant även där! (är alltid lite skeptisk mot TV-shop, Tvins och allt vad det heter )

• TigerLinn

trevligt med människor nära en :)
    fler umeå bor?

Karisma skrev 2008-10-30 11:49:32 följande:
    Jag bor 6mil utanför Umeå.
    [/citat]
    Emeraldy skrev 2008-10-30 12:01:06 följande:
    [citat]
    Fridapida:Nej, nu missuppfattade du mig Jag tycker verkligen det är jättebra med tips på vad ni tycker är galet inom sminkning! Jag ser det inte alls som översitteri, bara tips! Att jag inte vågar sminka mig så mycket som jag kanske skulle vilja har bara med min egen taskiga självkänsla att göra!TigerLinn:Jag bor i Umeå Nu när jag ändå är i farten... Jag har inte speciellt många ögonskuggor och de jag har går alla i lila, brunt eller grönt. Jag själv har gröna ögon. Vilken annan färg tror ni jag skulle våga mig på?
  • Karisma

Alla har ju olik smak, om ngn vill klaga på dig får du ange mig. Jag frågade ju vad DU tyckte.

Sen kläder som vissa tycker är skitsnygga tycker jag kanske är jättefula. Kompisar och lillasyster brukar ta med mig då de shoppar så de får ett ärligt svar hur kläderna sitter. Men jag säger ju bara vad jag tycker för att de VILL det. Lillsyrran har inte alls min smak av kläder, så jag tänker mer hur de sitter på henne inte vilken färg de har och så.

Själv älskar jag då det verkligen syns att jag sminkat sig. Ngt som jag tyvärr inte riktigt fått till ännu, men lär mig mer och mer i tråden, så så fort jag inhandlat mer grejer så kommer det åxå bli roligare att sminka sig.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!