• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Bluelight
    Fridapida skrev 2008-09-19 14:29:35 följande:
    Hej hejja här håller jag till ibland Ja, jag vet inte riktigt om det finns ngt motsvarande rouge. Det finns inte på MUS iaf. Jag tycker att NARS håller långt högre kvalité än MUS när det gäller rouger. Om man tittar på MACs och Noubas produkter så har de lite samma struktur som NARS, de skiftar lite och har lite skimmer i sig. Om jag var du skaulle jag prata med de som jobbar där o säga att du är ute efter ett som liknar Orgasm. De flesta känner till det.Tyvärr är NARS inte möjligt att få tag på i Sverige. Ang läppglans. Jag gillar verkligen MACs gloss. Kolla in dem.
    Tack för hjälpen! Rotade i min make-up väska och märkte att jag är ganska fattig på ögonskuggar. Blir så otroligt inspirerad av hur duktiga ni är på att lägga snygg ögonmake-up! Jag har en favotir (Bloom från MUS). Använder bara den tillsammans med svart mascara...tycker att det brukar räcka. Sotning och kajal runt ögat har jag provat...INGEN HIT kan jag lova.

Men nu undrar jag om du som har så god smak vet vilken av MUS skuggor skulle kunna passa till Bloom? Har funderat på en mjölchokladfärgad. Tror du det skulle passa fint ihop?
  • LMK

Nu ligger dagens mejk uppe. Inget speciellt direkt, typiskt LMK skulle man kunna säga: Brunt & guld!

Däremot har jag ÄNTLIGEN fått ordning på alla mina pigmentsamples som tidigare legat i en GB-glassbytta huller om buller. (Inte att rekommendera!)
    Har köpt små förvaringsaskar på Claes Ohlson för 19:- st. Perfa!! MAC burkarna är dock liiite för höga, men det går att stänga halvt om halvt. Nu ligger alla i färgordning! Tror det är köpstopp på samples nu...

• Bluelight
    LMK skrev 2008-09-19 18:04:36 följande:
    Nu ligger dagens mejk uppe. Inget speciellt direkt, typiskt LMK skulle man kunna säga: Brunt & guld! Däremot har jag ÄNTLIGEN fått ordning på alla mina pigmentsamples som tidigare legat i en GB-glassbytta huller om buller. (Inte att rekommendera!) Har köpt små förvaringsaskar på Claes Ohlson för 19:- st. Perfa!! MAC burkarna är dock liiite för höga, men det går att stänga halvt om halvt. Nu ligger alla i färgordning! Tror det är köpstopp på samples nu...
    Jättesnygg make-up!

vad är samples för någonting?

Du kanske kan tipsa mig om en ögonskugga som passar till MUS Bloom. Gärna en nyans som går i mjölkchoklad/nougatbrun och heslt från MUS!
  • Musetti

Oh, jag är "beroende" av NARS Orgasm, passar bra på "vårt" pigment. Men nej, finns inte i Sverige. :( Ber alltid väner som är över i USA att köpa med sig ett gäng. Suck...

Bluelight skrev 2008-09-19 13:55:27 följande:
    Någon här som använder NARS rouge "orgasm"? Jag tror "Fridapida" har skrivit det någon gång i en tråd som jag startade i veckan. Jag har kollat på nyansen på nätet, tyckte att den var väldigt söt och klädsam til lilla mig som e så blek *ler*Vet ni om man kan köpa den i sverige och vart? Helst ej postorder!Finns det ett rouge från ett annt märke som går att få tag på i Sverige typ MUS, Mac, Nouba som påminner om Orgasm?Jag letar även efter en ljusbeiget läppglans. Någon som känner till ett märke som har den?Sen skulle jag behöva lite smakråd. Vilken färg på ögonskugga tycker ni jag skulle passa i?Kram på er!
  • Knott
    Bluelight skrev 2008-09-19 17:31:11 följande:
    Tack för hjälpen! Rotade i min make-up väska och märkte att jag är ganska fattig på ögonskuggar. Blir så otroligt inspirerad av hur duktiga ni är på att lägga snygg ögonmake-up! Jag har en favotir (Bloom från MUS). Använder bara den tillsammans med svart mascara...tycker att det brukar räcka. Sotning och kajal runt ögat har jag provat...INGEN HIT kan jag lova. Men nu undrar jag om du som har så god smak vet vilken av MUS skuggor skulle kunna passa till Bloom? Har funderat på en mjölchokladfärgad. Tror du det skulle passa fint ihop?
    MUS Cybershadow Rumble är perfekt ihop med Bloom. Jag har nog t o m en bild i mitt bildgalleri på den kombinationen!
  • Knott

LMK: fint som vanligt förresten! Vad överskådligt det blev med dina samples... Jag ska fota min förvaring, de är i och för sig sorterade i färgordning men ändå svårt att överblicka...

• Bluelight
    Knott skrev 2008-09-19 18:54:54 följande:
    MUS Cybershadow Rumble är perfekt ihop med Bloom. Jag har nog t o m en bild i mitt bildgalleri på den kombinationen!
    Har vart inne och kollat på kominationen Bloom + Rumble. men på bilden ser Rumble ut att vara lila?? PÅ MUS hemsida är den ju grönaktig. Ska in till stan på måndag och köpa en skugga till. Känner starkt för "Venus", Xocoatle" eller Vibe? Har du testat någon uttav dem?
  • LMK

Bluelight skrev 2008-09-19 18:21:47 följande:

Jättesnygg make-up!vad är samples för någonting?Du kanske kan tipsa mig om en ögonskugga som passar till MUS Bloom. Gärna en nyans som går i mjölkchoklad/nougatbrun och heslt från MUS!
    Tack!!
    Samples är små prover man kan beställa för en otroligt billig peng & får de i små burkar med lock.
    De flesta jag har är från pureluxecosmetics.com/home.php samt www.thebodyneeds.com/. (alla i USA) Det är mineralskuggor/pigment i lös form. Proverna räcker jättelänge, är ungefär 1 tsk i burken. Helt klart värt att prova massor av olika färger då det är så billigt.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!