• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna

Eftersom jag är lite dålig på sotade ögon så gjorde jag ett litet försök idag. Har två projekt när det gäller sminkning. Få till sotade ögon snyggt och även få en snygg eyelinervinge. Skippade vingen idag. Blev halvsotade ögon idag el lite diskretare sotning. Inte kanlligt svartgrått.
    Har lagt upp bild i galleriet. Använde PL:s Rockstar och Lilac Ice.
    Nu ska jag rusa iväg till jobbet. Ha det bra

• LMK

trollsanna skrev 2008-09-19 12:19:14 följande:

Eftersom jag är lite dålig på sotade ögon så gjorde jag ett litet försök idag. Har två projekt när det gäller sminkning. Få till sotade ögon snyggt och även få en snygg eyelinervinge. Skippade vingen idag. Blev halvsotade ögon idag el lite diskretare sotning. Inte kanlligt svartgrått.Har lagt upp bild i galleriet. Använde PL:s Rockstar och Lilac Ice. Nu ska jag rusa iväg till jobbet. Ha det bra
    Jättefint! Fniss, då är vi två på dessa projekt! Måste ta tag i det här med eyeliner igen, det är ju såå snyggt!
    Har nog glömt att säga att du ser ut att passa jättebra i lugg!!
  • katarina118

lmk

tack då bli den ju lite billigre eftersom ja ha klubbkort..

få ta å införskaffa den skuggan till veckan..

• Bluelight

Någon här som använder NARS rouge "orgasm"? Jag tror "Fridapida" har skrivit det någon gång i en tråd som jag startade i veckan. Jag har kollat på nyansen på nätet, tyckte att den var väldigt söt och klädsam til lilla mig som e så blek *ler*

Vet ni om man kan köpa den i sverige och vart? Helst ej postorder!

Finns det ett rouge från ett annt märke som går att få tag på i Sverige typ MUS, Mac, Nouba som påminner om Orgasm?

Jag letar även efter en ljusbeiget läppglans. Någon som känner till ett märke som har den?
    Sen skulle jag behöva lite smakråd. Vilken färg på ögonskugga tycker ni jag skulle passa i?

Kram på er!

• maddie3

Hej
    Jag ska inhandla Dermalogica produkter och undrar var jag ska handla dem till bra pris.

• Bluelight
    Fridapida skrev 2008-09-19 14:04:25 följande:
    www.jerseybeautycompany.co.uk/ingen frakt och ingen tull eftersom det är inom eu.
    Hallo Frida där är du ju! Jag har en fråga till dig! Se oe mott inlägg ovan
  • Fridapida
    Bluelight skrev 2008-09-19 14:11:59 följande:
    Hallo Frida där är du ju! Jag har en fråga till dig! Se oe mott inlägg ovan
    Hej hej
    ja här håller jag till ibland

Ja, jag vet inte riktigt om det finns ngt motsvarande rouge. Det finns inte på MUS iaf. Jag tycker att NARS håller långt högre kvalité än MUS när det gäller rouger.
    Om man tittar på MACs och Noubas produkter så har de lite samma struktur som NARS, de skiftar lite och har lite skimmer i sig. Om jag var du skaulle jag prata med de som jobbar där o säga att du är ute efter ett som liknar Orgasm. De flesta känner till det.

Tyvärr är NARS inte möjligt att få tag på i Sverige.

Ang läppglans. Jag gillar verkligen MACs gloss. Kolla in dem.
  • Knott

Oh my vilka fina sminkningar hos den tyska bloggerskan, jag blev alldeles tagen!

LMK - jättefina makeuper de nya. Visst är Demon härlig? Och du passar kanon i sotat! Du har så fin ögonform tycker jag!

Trollsanna: fin sminkning! Jag tycker att du kan ösa på med ännu mer mörkt runt, det kommer att passa dig bra!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!